Auw dit doet zeer!!!

Na een gezellig weekend weg toch een kleine domper, bij een horloge wissel is deze op de grond gevallen, gelukkig is de reparatie al afgesproken, en nu maar afwachten

19 likes

Mineraalglas?

1 like

Ik denk plexi. Iedereen is altijd zo lovend over plexi maar ik vind het maar niks ivm het barsten.

1 like

Is wel goedkoop om te vervangen. :+1:

2 likes

Junghans gebruikt plexi met een speciale coating. Ik heb dat nooit getest omdat die van mij nog nooit is gevallen. Maar dit ziet er niet best uit… :sweat_smile:

4 likes

Ai, nooit leuk natuurlijk.
Wel een enorm mooie Junghans overigens, echt heel gaaf :ok_hand:

2 likes

Waardeloos man, ik leef met je mee. Maar wat een mooie Junghans is dat?! :ok_hand: Zijn die al ergens nieuw voordelig op de kop te tikken dat je weet? :slightly_smiling_face:

2 likes

Ai… wat zonde!

2 likes

Zonde! Gelukkig is het enkel je plexi glaasje

P.S mooi schoon horloge!

1 like

Damn wat pijnlijk, gelukkig dat het al gerepareerd wordt

1 like

:persevere: Aaaaiii :pensive: zonde.

1 like

Ik ben soms als de dood dat mij dit een keer overkomt!! Ooit, en dan praat ik over een jaar of 15 geleden en nog voordat ik serieus met horloges bezig was, mijn verjaardagscadeau van mijn ouders (een Esprit) laten vallen met als gevolg een glas aan gruzelementen. Deed toch echt wel even zeer, ook al kon het gerepareerd worden.

Back on topic, blij dat het plexi is, dat is nog enigszins te overzien. Wel mooie Junghans by the way!!:ok_hand:

1 like

Ach, saffier versplintert volgens sommigen makkelijker dan plexiglas. Iets met elasticiteit versus hardheid als ik het mij goed herinner. Deze heeft een beste smak op een hard voorwerp gemaakt, dat zou met mineraal of saffier niet veel beter gelopen zijn.

Krasvastheid zegt niet per se veel over breekbaarheid.

4 likes

Dat heeft vooral invloed op krasvastheid denk ik. Of zorgt die coating er ook voor dat er bij stoten/vallen minder snel barsten optreden?

3 likes

Ik denk dat dat hier juist het geluk is, geen losse splinters. Alleen glaasje vervangen, zonder dat t hele horloge uit elkaar hoeft.

4 likes

Het is misschien een wat schrale troost maar beter een nieuwe plexi dan een verziekte lug. :hugs:

5 likes

Liever een barst in het plexiglas dan de vloer bezaaid met glas-splinters.En restschade aan je wijzers en wijzerplaat.

3 likes

Auw… :worried:

Noem dat maar een

Nog schade aan uurwerk of kast, of is het alleen het glaasje?

1 like

Dat is in ieder geval niet wat ik zie. Ik zie zelden horloges met mineraal glas met barsten in het glas terwijl ik redelijk vaak een horloge moet lagen zitten omdat er barsten in het plexi zitten.

1 like

Dat denk ik ook.

1 like