Auw!

AUCH! Inderdaad. Is een kast zó duur? :astonished:

Dat gaat er op den duur ook door de afvoer, alleen met een hoop plezier vooraf… :smile:

Eh… Aluminium Oxide IS Saffier… en Zirconium is een ander Element…( ja… Zirconium is een zuiver element… )
Aluminium oxide staat ook wel bekend als “Korund”… het spul waar ze slijpstenen van maken…

Ach dat is wel heel zuur, en dit is precies waarom ik zo terughoudend ben, om een klok van dit materiaal aan te schaffen.
Staal en Titanium hebben hier dik mijn voorkeur.

Grtn Leen.

En met goud zou dit ook niet zo snel gebeuren :stuck_out_tongue_winking_eye:

In MINERALE vorm is het een bestanddeel waar Saffier uit bestaat.

Citaat
Een minerale vorm van aluminiumoxide is korund

Citaat
Aluminiumoxide, ook bekend onder de naam aluinaarde of alumina is een anorganische verbinding met als brutoformule Al2O3. De stof komt voor als een fijn wit kristallijn poeder

Citaat
Aluminiumoxide wordt ingezet bij de productie van keramiek, glas, papier en kunststof en coatings

Citaat
• Oxydische keramieken (RVS)
Aluminiumoxide, zirkoonoxide

filmpje

http://www.materialenkennis.nl/dico/UserFiles/File/Toepassingen-keramiek-bij-hoge-temperatuur-bruggeman.pdf

Dit is heel kort door de bocht.

Dat is simpelweg vermalen Corund met een bindmiddel en geperst in vorm van een slijpsteen.
Aluminiumoxide wat gebruikt wordt in de fabricage van keramiek is letterlijk het laagje oxide wat zich ontwikkeld op het metaal aluminium.

http://www.instituteofmaking.org.uk/materials-library/material/aluminium-oxide-ceramic1

Ik moest destijds ook zo lachen om die seiko shroud. Een stootkussen die minder tegen stoten kan dan de rest :confused:

Maar inderdaad ook een reden dat ik liever voor metaal kies. Dan maar polijsten of leven met een krasje/putje/butsje/etc.

Gelukkig ben ik niet van de exotische materialen in een horloge.

Een bezelinlay o.k. maar een compleet horloge van keramiek of carbon, nee.

Even een andere insteek, tijd geleden ging er een wielrenner op z’n smoel met een van de duurste Storck carbon racefietsen (12,000+) resultaat: achterbrug versplinterd. (ook geen garantie na val of stootschade) Duur grapje dus!

Ik heb gewoon aluminium fietsjes en horloge’s van staal! En ik vind helemaal hartstikke mooi! :+1: :laughing:

Groeten,

Noel.

Drink jij Schultenbrau? :wink:

1 like

Duratect titanium?

Voor mij voorlopig gewoon RVS.

Mika

Ik heb de DSOTM gehad. Ik vind 'm nog steeds onvoorstelbaar mooi maar ben toch blij dat ie weg is. Helaas al teveel van die gevoelig problemen gezien. (naast wat irritaties over het uurwerk en het afstellen van de urenwijzer).

De hele inlay bijvoobeeld is ook van keramiek. Als die ene klein tikje krijgt kun je die gewoon vervangen. Dat vervangen is niet moeilijk. De prijs voor het ding wel. Bij een sub zit er nog een stalen rand romdom de keramische inlay, dat maakt het veel minder gevoelig dan bij de DSOTM.

Wow… OMG. Ik zit echt met verbazing mee te lezen en dan bijna 9000 UDS herstel kosten? Hoe duur is dit horloge zelf? Denk ook rond de herstel prijs?

Nee voor mij geen Ceramic horloge’s dus. Bedoel ongelukje is zo maar gebeurd… En zeker in die prijs categorie. Ik zou denk ik ter plekke van mijn stokje gaan als me dat zou gebeuren. Nu zie ik mezelf nooit een klokje dragen van die prijscategorie maar toch

En Hier:
https://omegaforums.net/threads/bad-day-on-the-dark-side-of-the-moon.19011/page-2

Uiteindelijke kosten bleken maar $7K te zijn, koopje!

ons allergekende freddy liet me ooit een doormidden gebroken rado zien in zijn atelier. Stond er toen ook vesteld naar te kijken. Krasvast idd maar laat em niet vallen of je kan prijs hebben. Bij een uurwerk uit staal bv zal je ook wel kosten hebben maar zal de schade al bij al meevallen tov een kast uit Ceramic. Doet toch pijn zo’n mooie uurwerken te zien die zo beschadigd zijn !

Schultenbrau is PILS… ik had het over BIER… 'k weet niet eens uit mijn hoofd wat een krat bier kost… maar… ik weet wel… "statiegeld is het mooiste spaargeld… :slight_smile:

Interessante thread, weer wat bijgeleerd!