Auw!

Ik kwam deze tegen online…
herstelkosten bijna $9K!! Dat doet pijn!

Hoe krijg je zoiets voor elkaar…

1 like

iemand die zijn deel van de investering kwam opeisen?

Cool he dat Ceramic… :innocent:

1 like

Hoe breek je nou een stalen lug af?

@Arie_Kabaalstra heb je een idee van de breeksterkte van het gebruikte staal?

Groet, Glenn

Oh is dat keramiek??

Het is ceramic (zirconium)

linkje ?

Ik heb nogal gehoord van ceramic kasten of lugs die breken.
Ik ben helemaal weg van de Tudor BlackShield, maar hierdoor alleen al denkt men wel 2 keer na.
Dan ben je veel met een krasvaste kast als je lugs afbreken.
Misschien ceramic alleen maar in bezel aanschaffen.

Als je op dat punt een tik krijgt zou je verwachten dat er ook een pusher zou knakken, dit lijkt me meer een fabrieksfout.

ceramic is zo knalhard en staat onder zoveel spanning dat een val op een tegelvloer echt fataal kan zijn.
Mijn Boker zakmes met ceramic blad is een keer op de betonnen trap gevallen met als gevolg een blad in 6 stukken.

Dat is wel heel erg zuur… Maar voor $9k koop je gewoon een nieuwe, toch?

En de datum staat ook nog op de 13de…

1 like

Ik heb al bijna 16 jaar een Junghans Mega Ceramic die er nog precies zo uitziet als toen hij nieuw was. En dat na hem zo’n 15 jaar dagelijks gedragen te hebben. Dat hoef je met een stalen horloge dan weer niet te proberen…

https://omegaforums.net/threads/can-someone-explain-omegas-ceramic-watch-cases.25204/

1 like

Onderstaande foto’s zijn niet voor de faint hearted.

Sapphire bezel shattered.

Tuna

1 like

Ja… mooi spul dat Keramiek… keihard… maar helaas bros… hard en taai zijn twee eigenschappen die heel moeilijk in één materiaal te vangen zijn… alsof de Duvel ermee speelt… ik liet vanmorgen een boor vallen… die brak ook…

Dat boortje was van wolfraamcarbide… dat spul waar de Rado V10K van gemaakt is onder andere… en er zijn meer Rado’s met een “buitenkast” van dat spul… dat een boor breekt als je em laat vallen… dat lijkt dramatischer dan het is… 't was een boortje van 0.75 mm, met een lengte van 13 mm… gelukkig had ik er 3 besteld… maarja… 't is toch 14.- down the drain… kost me een kist bier verdikke!..

Ik heb in het verleden veel gewerkt met Keramische snijplaten op draaibanken… om gehard staal te bewerken… gehard staal is lang zo hard niet als het keramiek… vandaar dat je het met Keramiek kon bewerken… maar staal is gelukkig wel veel taaier…

Reken voorlopig maar niet op een Keramisch DumeT horloge… zelfs Staal moet ik niet aan denken… ik hou het wel bij Titanium… :slight_smile:

Overigens heeft de getoonde Ploprof geen ceramische- maar een saffieren bezel.
Ik weet niet of het dezelfde hardheid heeft, maar zo te zien breekt het wel net zo “snel”…

@Erik_de_Gast

You’re right

Saffier heeft een hardheid van 9 op de schaal van Mohs en Aluminium oxide (zirconium ) ook

Zo dan. Ik kijk nu wel even anders naar Ceramic
:astonished:

Geen garantie???
:grinning: