Auwe meuk Longines :)

… te leuk om niet te delen…

Vannochtend een email van een oud collega;

“Roelie ik heb weer bananen dozen zakhorloges gekocht en er zit ook een goud (kleurige?) Longines bij. Vindt je dat wat?”

Een 14K Longines 13ZN chrono… als bijvangst…

Ik heb even gedacht om die kerel een meijertje te bieden maar uiteindelijk toch maar eerlijk de info gegeven… :smiley: :wink:

Gr. Roel

Edit; typo.

Wel … ik vind 'm wel wat hebben :wink:

Maar nu eerlijk : Deze vind ik echt ssssuperrrr !
En hoe zit dat met een (de) gewone secondenwijzer ?

Veel plezier ervan .

Yo , Manu

::o Bohééé (tu)

Ho ho… eerlijk verteld wat de waarde hiervan zou kunnen zijn en daarom niet zelf gekocht. Maar ik wilde het verhaal met jullie delen (tu)

gr. Roel

Woww…mooi hoor die ouwe troep (tu).

Opvallend is dat de wijzerplaat relatief kaal is. Bij oude chrono’s zie je toch heel vaak
allerlei meetschalen op de plaat. Het uurwerk ziet er wederom prachtig uit.

Groet,
William

is inderdaad een stuk minder druk als de Breitling maar verschrikkelijk mooi door z’n eenvoud

ouwe meuk blijft leuk (tu)

groet

John

Ja! Die Breitling is leuk, maar stiekem vind ik deze gewoon veel mooier. :~

Zeer mooi en prachtig caliber, iets anders dan een Landeron 48.

Prachtig, dit is echt mooi =) lekker rustig zo die wijzerplaat

Nice! Echt een onderschat merk: hebben in het verleden serieus mooie klokken gemaakt.

doe mij eens wat van de bananen dozen ? :smiley:

maar mooi horloge , mooie vormgeving

Zowel van binnen als van buiten een pracht (tu)
Is dit een eigen caliber van Longines of niet?

mvg

Mooi dat je hem even aan ons kan laten zien(tu)

Wat een geweldige vangst van de beste college! Prachtig horloge met een schitterend uurwerk.

Groeten,
Michiel

Jeetje, mooi ding

Bananendoos?

Als ik een beetje google zie ik dat dat ding aardig wat geld waar is.

http://www.chrono24.com/en/longines/13zn--id1975410.htm?picnum=0&tab=details
http://www.chrono24.com/en/longines/originla-1945-cal-13zn-flyback-steel-chronograph--id1966657.htm

PRACHTIG by the way…

zo zo dat is een leuke Longines chrono zeg , klasse klokje .

voor meijertje p/st wil ik ook wel paar bananendozen vol van zulke horloges hahahha

Oef, wat mooi!! :} Zeg, haalt die oud-collega vaker van dit soort bananendozen in huis? :wink:

Paul G. Schreef:

Oef, wat mooi!! :} Zeg, haalt die oud-collega
vaker van dit soort bananendozen in huis? :wink:

Ja… als hij niet uitkijkt komt hij nog een keer bij; “Help, mijn man heeft een hobby”. Het lijkt wellicht of het heel eenvoudig is gegaan maar deze kerel koopt al jaren partijen met klokken… inclusief kilo’s zooi (kettingen, onderdelen, enz. die nooit iemand nog nodig heeft, enz) ertussen.

Vervolgens is hij leip geworden op zakhorloges en koopt hij alles op wat volume heeft.

En het mooie is… hij kan niets verkopen. Soms, in een goede bui wil hij mij wel eens iets cadeau doen (meer dan 25,- weiger ik in principe) maar hij krijgt druk op de borst bij de gedachte iets te moeten verkopen.

Dus… als je jaren het uiterste van je vrouw en kinderen hebt gevraagd :smiley: kan het je gebeuren dat je op een dag een knaller er tussen hebt zitten :wink:

Gr. Roel

Waanzinnig mooi horloge !! ik wou dat ik ook van die bananen dozen tegen kwam.
Hopelijk word ie ooit weer gedragen.