Aviator horloges gemaakt door Scorpio

Goedendag,

Zijn er forumleden die bekend zijn met Aviator horloges gemaakt door het Engelse bedrijf Scorpio? Ik heb het hele internet afgezocht, maar ik kom helaas weinig recensies tegen van deze type (niet helemaal authentieke) Aviators.

Ik ben zeer benieuwd naar de bouwkwaliteit en dergelijke. Ik heb namelijk gelezen dat dit een beetje te wensen overlaat. Ik ben zeer benieuwd naar jullie meningen en ervaringen.

PS:

Ik was zeer gecharmeerd van dit horloge

Weten jullie misschien een vergelijkbaar klokje waarvan de bouwkwaliteit wel goed is (en dan uiteraard niet te duur graag) :wink:

Bij voorbaat dank!

Vooropgesteld: Ik ben zelf niet zo’n fan van dit type horloges, ik hou meer van de ‘klassieke’ flieger modellen die in vele prijsklassen te koop zijn en qua design niet zo merkgebonden.
Deze doet mij toch iets te veel denken aan een Breitling kopie. Even rondgekeken op internet en veel horlogemodellen van dit merk ‘Aviator’ zijn al te koop voor prijzen vanaf zo’n 120 euro bij bijvoorbeeld Wereldhorloges.nl (geen ervaring mee). Lijkt niet verkeerd voor een (quartz) chrono. Als je er van houdt. Ik kon er niet achter komen wat voor uurwerk er in zit.
Verwarrend is dan wel dat ik ook andere sites vind (bijv. Horloges.nl , ook geen ervaring mee), waar een aantal Aviators worden aangeboden in de prijsklasse van 400-500 euro. Dat zijn dan wel Swiss made horloges met een Ronda of ETA uurwerk er in (zeggen ze). Best duur voor een quartz. En nogal een prijsverschil.

Ik kwam afgelopen maandag terug van mijn vakantie trip op Sicilie en zag daar in een taxfree (!) horloge- en sportartikelen winkel op de airport van Catania ook een aantal van deze Aviators in de etalage liggen. Ik kreeg er een ernstig ‘This is not a Breitling’ gevoel bij. Prijzen: tussen de 450 en 600 euro! No go dus!
Mijn idee als je dit type horloges leuk vindt en je wilt er een proberen dan kun je denk ik met niet al te veel risico best zo’n exemplaar van ca. 150 euro aanschaffen. Die flipper je wel weer weg met niet te veel verlies als ie niet bevalt.
Deze (op de site van Wereldhorloges) vond ik wel aardig voor 139 euro: http://www.wereldhorloges.nl/avw1267g145

Succes met je beslissing.

Nog even ter aanvulling. Bij nog even verder spitten kwam ik deze tegen bij Amazon UK:



Klik en verbaas je!

Of deze Citizen 199 euro op horloge.nl

Ook mooi! En gegarandeerde kwaliteit voor dat bedrag.

Jup kwaliteit zit zwz goed bij een Citizen

1 like

Bedankt voor de tips. Ik ga even bij naar Citizens kijken en bij Amazon UK. De prijzen liggen daar in ieder geval aanzienlijk lager voor de Aviators. :smile:

Zou eerder voor een Citizen gaan, maar als jij een Aviotor een leuk horloge vind moet je die gewoon kopen.

Je leest er wat slechte reacties over maar verder is er niet veel te vinden op het wereldwijde net, klinkt als vooral niet aan beginnen. Goede alternatieven zijn reeds genoemd :smile:

Die Citizen ziet er inderdaad erg mooi uit. Ik was alleen erg benieuwd hoe de Aviators waren van Scorpio, aangezien ik ze altijd zie staan in de KLM magazines.