Avond school 'uurwerkmaken'

Begin deze week zaten eindelijk mijn opleidingcheques in de bus, dus gisteren avond snel even naar TNA om mij in te schrijven voor de avondschool, opleiding uurwerkmaken.

De opleiding begint op 1 september en ik zal dus even geduld moeten hebben (wat niet gemakkelijk zal zijn).

Voor diegene die hierover meer info wensen: www.uurwerkmaken.be
Er is trouwens voor de geïnteresseerde ook nog een opendeurdag eind augustus, maar ik kan de precieze datum niet vinden, zal straks eens in mijn papieren kijken.

Mijn beste,

Dat is een mooi vooruitzicht Garak. Proficiat!!
Misschien is het een aardig idee om vanaf jou start, medio september, voor het forum een soort van logboek bij te houden.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Heel leuk , hou ons op de hoogte met wat je allemaal meemaakt , leert :stuck_out_tongue:

hey, die opleiding ga ik ook volgen :wink: zelfde plek… grappig:D
Ik moet we nog wel gaan inschrijven maar moet nog even wachten want ik hoop nog dat ik het dag onderwijs kan gaan doen en niet in avondschool… das valt nog te bezien

Kristof

Is dit een vergeleikbaren opleiding met die van vakschool schoonhoven? Ik ben zelf van plan als ik klaar ben met mijn VWO (en niet door de selectie voor vlieger kom) te schoonhoven een opleiding tot juwelier met een deeltijdopleiding uurwerktechniek te volgen. Wat zijn de verschillen en/of overeenkomsten?

JW

Ook in Nederland!!!

Zie:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,121925,121925#msg-121925

Groet,

Mark

Ik ken het programma van schoonhoven (SH) uiteraard niet, maar als ik de infobrochure lees zijn er toch wel wat verschillen:

• SH focust zich specifiek op zak en polshorloges waar TNA breder gaat (1ste jaar wekker en klokken, daarna keuze maken.

• SH opleiding duurt 20 weken van 1 lijst waar de opleiding in TNA modulair is en 1 opleiding 1 schooljaar duurt (9 lestijden van 1 uur per week)

*TNA is een pak goedkoper (360€ per module) waar SH 1089€ kost. (in beiden is het handgereedschap niet inbegrepen)

Of het een daarvoor beter is dan het andere durf ik zeker niet beweren hoor.

Het idee van dat logboek is zeker niet slecht, moet ik zeker eens overwegen.

Jammer dat er niets in Amsterdam zit. :frowning:

Er zit héél véél in Amsterdam! Alleen geen deeltijdopleiding horlogemaker/uurwerktechnicus…

positief blijven hea! :wink:

JW