Avontuurtje : Tag Heuer WM 1113

Het is alweer even geleden dat ik hier een nieuwe topic heb gepost, maar toen de postbode vanmorgen voor mijn deur stond kon ik het niet voor me houden om vol vreugde mede te delen dat ik mijn Tag Heuer WM 1113 heb mogen uitpakken :slight_smile:

Het Avontuur
Al enkele maanden ben ik op zoek naar een nieuwe Tag (na de F1, de Kirium, en de Link werd het tijd voor een volgende) avonden lang het internet afstruinen totdat ik het model vond welke ik al enige tijd zocht! de WM 1113 welke in de contouren van de welbekende submariner liggen. En toen was het moment daar! op internet -> ebay, de laatste minuten vlogen voorbij, de hartslag schiet omhoog en dan komt het verlossende woord “Winning bid” Hooray! Direct betaald en dan maar afwachten of de verkoper zijn woord nakomt het horloge lag in het zonnige madrid en heeft er dus enkele dagen over gedaan om op mijn pols te kunnen liggen.

Minpuntje
Het is natuurlijk altijd een risico wanneer je een horloge niet kunt bezichtigen of kunt laten controleren of je “the real deal” te pakken hebt, na controle (en dus onoplettendheid) van mezelf kwam ik erachter dat de kroon vervangen is, normaliter is deze strak en dus geen uier achtige kroon. voor het mooie zou ik moeten zoeken naar een originele en deze laten vervangen(zie de foto’s) iemand tips ? Vervolgens de motorkap geopend en tot grote opluchting blijkt er een kloppend uurwerk in te zitten.

Genoeg geluld hieronder de foto’s!

Compleet met boekjes, garantie certificaat en orginele opberg box.

De achterkant

Kroon :frowning:

1 like

voor een kroontje zou ik Jan Ubels proberen.

Klein dingetje, het is geen WL1113 maar een WM1113 :stuck_out_tongue:

Maargoed, héél mooi horloge! Erg mooi zo met de blauwe bezel en wijzerplaat. Veel draagplezier :slight_smile:

Thanks Nick! Wat slecht van mij, al mijn aankopen documenteer ik en had een typefout gemaakt in mijn collectie… opgelost nu!

Ik vind hem erg mooi. Gefeliciteerd!

Dankje Robin :slight_smile:

Gefeliciteerd, Marijn, da’s een mooie klok. Geniet ervan (tu)

Proficiat! Hier ook aanwezig, maar dan met rood/zwarte bezel en op nato. Ondanks z’n geringe formaat een blijvertje, want een jeugdliefde…

Naadloos Schreef:

voor een kroontje zou ik Jan Ubels proberen.

Zonder deze thread te willen “kapen”:
Het schroefdraad van mijn TAG Heuer Aquaracer 500M is gestript na 3 jaar intensief gebruik.
Heeft er iemand advies voor het laten vervangen van de kroon (via AD naar TAG Heuer, Ăłf naar een horlogemaker)?
Ik vraag me af of horlogemakers aan originele onderdelen kunnen komen voor mijn horloge…

On topic:
Mooie vangst! Vooral de blauwe wijzerplaat en bezel onderscheiden deze duiker van de “grijze massa” :). Geniet er van!

Groeten,
Rob

Mijn complimenten voor deze mooie nieuwe aanwinst… (tu)

De WM 1113 is een “understatement” van de zuiverste soort. Een horloge dat zowel qua afmetingen en verhoudingen als qua afwerking heel hoog scoort.

Bovendien één van die zeldzamer wordende klassiekers die niet in grote aantallen en slechts gedurende een korte periode door Tag Heuer werden geproduceerd…

Alvast de groeten van z’n broertje hier…:)-D

Met vriendelijke groet,

Morse.

Proficiat!

Bedankt!

Ha Morse, bedankt! Ben er erg blij mee.
Jouw versie mag er ook absoluut wezen!