Wegens het in de laatste fase verkeren van mijn opa werden we verzocht eens rond te kijken in huis voor iets leuks als aandenken. Ik heb het volgende zakhorloge gevonden, maar ik heb totaal geen kennis van dit soort zaken.
Ik kon beide deksels openen, maar heb even geen tools bij me om het uurwerk te laten zien.
Op het deksel staat 14kt en alles voelt best fragiel aan, hij heeft ook al flink wat deukjes opgelopen over de jaren. In het deksel staat de naam van de oom van mijn grootvader met een datum uit 1913. Na opwinden loopt het uurwerk weer, maar ik denk niet heel accuraat…
Ben benieuwd of iemand hier meer info over heeft aangezien ik er niks van weet, maar ik vind het gewoon een gaaf oud stuk.
Dankjewel, ben hem even aan het poetsen, maar de staat van de plaat is geweldig… vuiltjes zijn er nu vanaf. Altijd raar dat het zo snel gaat en dat ik al dingen moest meenemen, maar komt goed!
Sterkte de komende periode.
Koester dit zakhorloge, ziet er zeer fraai uit. Wat ik leuk vind is dat er ook een portret van waarschijnlijk de echtgenote aan de ketting hangt, dat geeft net een beetje extra dimensie