Gehad van een maatje
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
…
Hij is wel errug flauw hoor Mr Martin
Ok ff zonder gekheid.
Natuurlijk is het niks en zal zeker geen drol waard zijn.D
Dat gezegd hebbende,ik kreeg dit horloge van iemand die het weer ‘‘ergens bij gekregen’’ had.
Hij is lid van zo een boekje waar allerlei handige snuisterijen instaan (vaak uit china) en bij een aankoop van 100 euro of meer kreeg je dus bovenstaand klokje cadeau.
Nu heb ik eens verder gekeken en vond een paar sites waar dit klokkie toch nog wat moest kosten (189eu)
het grappige is dat het helemaal niet zo rommelig aanvoelt met zijn massief stalen kast en werkende chrono uurwerk van Miyota.
Ik draag hem nog ff en dan zal hij wel weer ergens op het forum belanden .
Van jezelf?
ja… ooit € 37,- bij de kijkshop
ook grappig
Van de 7 of 8 quartzen die ik heb ,varierend van seiko Citizen e.d is het de enige die de secondewijzer exact op de markers zet.
en anders eenvoudig te calibreren door de kroon uit te trekken en daarna met de pushers te resetten.
Axcent heeft er erg leuk spul bij zitten van all stainless zelfs met solid schakels en solid endlinks, wat afwerking betreft vergelijkbaar met seagull
wat hier wel mis mee is, is dat de indices gelumed zijn maar de wijzers niet
Dat lukt bij Seiko en Citizen toch niet hoor.
Die laatste is wel netjes moet ik zeggen.
en alles stainless ook weer, met een lekkere dikke plak glas erboven
Hoe groot is deze?
k meet hem op 42 mm, de lugbreedte is 22mm en lug 2 lug = 50mm
Amazon had er nog 1 voor GB £ 102,- en watch4u.nl had er nog een stel meer
met de witte wijzerplaat € 60,- en met de zwarte wijzerplaat voor € 60,-
Amazon beweerde dat er een nieuw model was en dat de oude was uitverkocht
echter ik zie geen enkel verschil tussen die 2 afgezien van een spelfout op Amazon ( niet op het Horloge)
de ene noemden ze de Axcent Messenger en de andere foutief Messanger :
Één jaar na de laatste post maar vandaag dit zwaargewicht mogen toevoegen aan mijn collectie. Het is best lastig informatie te vinden over deze horloges, veelal kom je ze tegen op websites uit de oostbloklanden.
Prijzen overigens varieren nogal, daar (in de oostbloklanden) vind je deze horloges vanaf ongeveer €100. (iemand die een betere prijsindicatie heeft?)