Aziatische Unitas 6497 uurwerken

Hoi Niels,

Inderdaad. Ik koop en ik koop, zolang dit nog voor deze prijzen kan. Zal inderdaad niet lang meer duren.

Wat mij aan de Russen opviel, is dat (o.a) Poljot het duurdere segment begint op te zoeken door er ETA in te stoppen. Zonde!

Wat dat betreft doen de Chinezen het beter. Die hebben hun eigen High End. En niet alleen SeaGull. Wat dacht je van deze Beijing:

Je moet de stijl weten te waarderen, maar voor €33k Euro een gouden horloge, met Tourbillon én minute repeater… Da’s echt een koopje.

Groeten,

Martin

MartinB Schreef:

Ik denk dat je te negatief denkt. SeaGull, maar
ook vele andere merken, maken al tientallen jaren
de mooiste, orginele modellen met name voor de
thuismarkt. Deze zijn alleen niet bekend, danwel
populair in europa. Daar kent men alleen de
negatieve verhalen. Ik ‘ken’ (virtueel) een aantal
verzamelaars van chinees vintage, en je zult je
verbazen wat voor een moois te krijgen is.

Martin, geloof me, ik denk niet negatief.
Maar ik constateer wèl dat de vele fakes afbreuk hebben gedaan aan de naam van de goede ontwerpen. Dat heeft in “horlogeland” nu eenmaal een consequentie.

Voor de duidelijkheid: ik heb een Chinese tourbillon, die bevalt zeer goed.
Ik weet dus ook wel wat de Chinezen kunnen. :wink:

Wow… Meteen even op de site gekeken. staan best een aantal mooie tussen. Deze is ook erg interessant:

http://en.bjwaf.com/newEbiz1/EbizPortalFG/portal/html/about.html?GeneralContentShow_DocID=c373e90f38b80b3a8ffb4458c761e06c

Jammer dat die prijzen niet zo mooi laag zijn :wink:

Niels2 Schreef:

Wow… Meteen even op de site gekeken. staan best
een aantal mooie tussen. Deze is ook erg
interessant:

http://en.bjwaf.com/newEbiz1/EbizPortalFG/portal/h
tml/about.html?GeneralContentShow_DocID=c373e90f38
b80b3a8ffb4458c761e06c

Jammer dat die prijzen niet zo mooi laag zijn :wink:

LOL
In de basis heeft mijn tourbillon hetzelfde uurwerk (helaas niet dezelfde afwerking ;)).

[quote=Bernard schreef:]Martin, geloof me, ik denk niet negatief.
Maar ik constateer wèl dat de vele fakes afbreuk hebben gedaan aan de naam van de goede ontwerpen. Dat heeft in “horlogeland” nu eenmaal een consequentie.

Voor de duidelijkheid: ik heb een Chinese tourbillon, die bevalt zeer goed.
Ik weet dus ook wel wat de Chinezen kunnen. ;)[/quote]

Gelukkig. Ik ben besmet geraakt door al dat moois wat in elke prijs categorie te vinden is. Ik vind het dan ook jammer dat de meerderheid van de liefhebbers chinese uurwerken nog steeds als troep en fake beschouwen. Er zijn inderdaad gestanste uurwerkjes van minder dan 1 euro die bij aanraking uitelkaar vallen, en een groot gedeelte van de goedkope fakes komen uit China. Maar, er is zoveel meer, vandaar dat ik probeer te ‘evangeliseren’.
Zelf ben ik dusdanig verslingerd geraakt aan de prijs/kwaliteit die er te krijgen is, dat ik betwijfel of ik ooit nog zwitsers zal kopen. (Duits misschien, dat nog wel, als ik ooit de jackpot win.) Voor elke prijsklasse die ik kan bedenken heb ik wel één of meerdere chinezen op wijn wishlist staan.

Groeten,

Martin

Ja Leo, was ik ook niet van op de hoogte tot een horlogemaker me hierop atent maakte. Kwalitatief erg mooi spul

LeoZ Schreef:

@Capice:

Ik heb op de site van Seagull
(www.seagullwatch.eu) gekeken en was enorm
verbaasd!

Dacht tot voor kort dat er alleen goedkope
"rommel" uit China kwam, maar wat ik bij Seagull
zag en met name de tourbillons… prachtig!!

Ook de Chrographen zien er gelikt uit!

Dus bij deze… is mijn mening betreft de chinese
horloges, athans wat Seagull betreft, veranderd.

Niet dat ik nu opeens alleen nog chinese horloges
ga verzamelen, maar toch…

(nu:: Oris Big Crown pointer date, Oris TT
Williams day date, Oris Miles Davis Tonneau
Chronograph, Rotary Limited edition, Meistersinger
no.1 en nog een paar quartz horloges van o.a.
Citizen Divers)

[quote=Niels2 schreef:]Wow… Meteen even op de site gekeken. staan best een aantal mooie tussen. Deze is ook erg interessant:

[en.bjwaf.com]

Jammer dat die prijzen niet zo mooi laag zijn ;)[/quote]

Och, maar €101KEuro, gaat nog :slight_smile: Maar wel prachtig.

Al met al lijkt het erop of je steeds meer waar voor je geld krijgt bij de Chinese horloges.
Niet alleen kwa design, maar ook betreft kwalitateit.
Want een horloge moet bovenal z’n werk doen: de tijd aangeven.

marnix_moed Schreef:

Al met al lijkt het erop of je steeds meer waar
voor je geld krijgt bij de Chinese horloges.
Niet alleen kwa design, maar ook betreft
kwalitateit.
Want een horloge moet bovenal z’n werk doen: de
tijd aangeven.

Klopt helemaal, maar je moet echt oppassen wát je koopt. Er komt, zoals gezegd, ook nog steeds een hoop rommel. Kan ook leuk zijn, zolang je er niet teveel voor betaald. Kijk voor de grap eens naar “Goer” horloges op EBay, kost niks, en is best grappig. Ga er alleen niet vanuit dat je dat jaren kan dragen.

Xeer goed omschreven, heb laatst voor 25 euri op Ebay een nieuw chinees" unitas" werk gekocht van iemand uit Duitsland die voor bedrijven horloges assembleert met hun bedrijfslogo oid erop, als ie wat over heeft zet die dat op Ebay
Moet zeggen dat het bijzonder goed eruit ziet, netjes olie waar olie moet zitten ect…
marnix_moed Schreef:

Al met al lijkt het erop of je steeds meer waar
voor je geld krijgt bij de Chinese horloges.
Niet alleen kwa design, maar ook betreft
kwalitateit.
Want een horloge moet bovenal z’n werk doen: de
tijd aangeven.

MartinB Schreef:

Klopt helemaal, maar je moet echt oppassen wát je
koopt. Er komt, zoals gezegd, ook nog steeds een
hoop rommel. Kan ook leuk zijn, zolang je er niet
teveel voor betaald. Kijk voor de grap eens naar
"Goer" horloges op EBay, kost niks, en is best
grappig. Ga er alleen niet vanuit dat je dat jaren
kan dragen.

Haha, die Goer’s… in China heb je daarom ook replica’s die je op de markt voor 8 tot 10 euro kunt kopen. Er zit dan een super goedkoop uurwerkje in, net zoals Goer, maar dan in een A-merk kastvorm en A-merk naampje op de wijzerplaat.
Die kunnen (!) ook binnen de kortste keren kapot zijn.

Ik heb heel slechte chinese unitassen gezien en ook hele goede. De laatste doen het aan de watch timer net zo goed als de eta-unitassen. iets algemeens zeggen is dus lastig.

Wel lijkt het erop dat de china unitassen met de ETA reguleer mechaniekjes aan de balansveer beter dan die dat niet hebben.

Ik heb nog een paar china unitassen liggen voor de enthousiast.

Groeten Hubert

Ik kan geen Unitas-based horloge dragen gelet op mijn polsomvang (te klein).

Ik zou heel graag zien dat de veel kleinere Peseux chronometers werden nagemaakt in China. Die zouden prachtig in dunne dresswatches passen, al dan niet met modules met complicaties erop. Ik zou er acuut enkele kopen:

http://ulyssenardinref.watchprosite.com/show-forumpost/fi-602/pi-1971981/ti-302626/s--4/

http://www.ninanet.net/watches/others04/Mediums/mbeba.html

Ik kan begrijpen wat je bedoelt. Een Pesaux 7001 schijnen ook goede werkpaardjes zijn. Vaak worden ze als basis gebruikt voor extra complicaties. En ze zijn idd een stukje kleiner en volgens mij ook platter.

blerpa Schreef:

Ik heb heel slechte chinese unitassen gezien en
ook hele goede. De laatste doen het aan de watch
timer net zo goed als de eta-unitassen. iets
algemeens zeggen is dus lastig.

Wel lijkt het erop dat de china unitassen met de
ETA reguleer mechaniekjes aan de balansveer beter
dan die dat niet hebben.

Zoiets heb ik dus ook eerder gehoord en gelezen. Maar wat is heel slecht en heel goed? Sommigen beweren dat ze in ongeveer een jaar kapot zijn.

Zijn er mensen die uit eigen ervaring of directe omgeving kunnen vertellen hoe lang hun Aziatische Unitas 6497 mee is gegaan? Of wellicht na zoveel jaar nog steeds trouw z’n werk doet?

blerpa Schreef:

Wel lijkt het erop dat de china unitassen met de
ETA reguleer mechaniekjes aan de balansveer beter
dan die dat niet hebben.

Hoi Hubert, kun je misschien uitleggen wat je bedoelt met de ETA reguleer mechanisme bedoelt? Wellicht de zwanenhals regulator?

marnix_moed Schreef:

Ik kan begrijpen wat je bedoelt. Een Pesaux 7001
schijnen ook goede werkpaardjes zijn. Vaak worden
ze als basis gebruikt voor extra complicaties. En
ze zijn idd een stukje kleiner en volgens mij ook
platter.

Peseux 7001 is een beetje de opvolger van de door mij eerder gelinkte Peseux-uurwerkjes.

Ze zijn inderdaad erg plat, geschikt voor modules en ook nog eens erg precies.

marnix_moed Schreef:

Zoiets heb ik dus ook eerder gehoord en gelezen.
Maar wat is heel slecht en heel goed? Sommigen
beweren dat ze in ongeveer een jaar kapot zijn.

Zijn er mensen die uit eigen ervaring of directe
omgeving kunnen vertellen hoe lang hun Aziatische
Unitas 6497 mee is gegaan? Of wellicht na zoveel
jaar nog steeds trouw z’n werk doet?

Kijk op TZ-uk eens naar Marina Militaire info.

Ik ben sinds kort eigenaar van 2 modellen PARNIS met a unitas6497 uurwerken zeer goed en mooi afgewerkt mooie pvd laag en lopen als een trein en nog nauwkeurg ook 2 sec per 24 uur bij het dragen en dat voor een super prijs .
Mooie banden geen super kwaliteit maar voor de prijs goed,en niet tevergeten de service van de verkopers ,ik zaken gedaan met parnistime super netten verkoper goede communicatie en snelle leveringik post zosnel mogelijk fotoos maar de camera is nog in reparatie gr van een zeer tevreden klant van deze uurwerken .

Ik heb zo’n Goer (wel latent te koop :+). Was gewoon eens benieuwd naar wat je dan krijgt voor dat geld. Leuk ding. Ziet er best goed uit, of eigenlijk: voor dat geld gewoon goed! Alleen de kast is verchroomd messing. Dat zal er relatief snel afsluiten. Maar als je meerdere horloges hebt enhet dus niet elke dag draagt, kan het best een lange tijd mooi blijven.