Liep vandaag door De stad in Rotterdam en het viel mij op dat er steeds meer ‘brick & mortar’ stores komen waar ze horloges verkopen. Nog niet zo gek lang geleden heeft
&
een Rolex/PP winkel geopend. Daar is nu een preowned winkel bijgekomen op de meent, gecombineerd met een breitlingstore. Er wordt momenteel ook gewerkt aan een IWC store.
Ik had het idee dat online the next best thing was, maar niets lijkt minder waar.
Vanwaar ineens al deze ontwikkelingen?? voor mij ideaal want ik kan de kinderen in de kinderwagen gooien en ze doen hun middagdutje terwijl papa zich verlekkerd aan al het moois
De fabrikanten nemen de verkoop in eigen hand in plaats van via AD’s / juweliers te werken. Vast gunstig voor de marges, gevoel van exclusiviteit en daarmee extra argument om de prijzen opwaarts bij te stellen? OK, da’s speculeren. Maar 't zal ongetwijfeld profijtelijk zijn voor makers.
De winkels zitten op ‘dure’ plaatsen dus ze verwachten er blijkbaar veel van
In de P.C. Hooftstraat hebben Breitling, Chopard, Cartier, Hublot en Montblanc eigen winkels (S&C zit erook). Geen budget vierkante meters. Heb geruchten gehoord over een topper uit Glashutte die ook die kant op gaat…
De Breitling winkel en de IWC winkel zijn van Schaap+Citroen, dus gewoon via AD/ Juwelier.
De Breitling en Hublot winkels zijn van S&C.
Ah, de echte kennishebber. Dank voor de correctie!
Schaap krijgt zo wel een soort van monopolie positie (als het die al niet had)

Dan maak je eerder een soort pop-up store en niet een volwaardig uitgeruste winkel
Is ook onzin.
Zijn kostbare projecten en de huren op deze locaties zijn gewoon nog heel hoog.