Baan als horloge verkoper

Misschien een heel aparte vraag voor dit forum maar dit is iets wat ik me al langer afvraag en vandaar dat ik het toch stel.
Ik zit midden in een tussen jaar voor ik ga studeren aan de UvA en ik zit er al een tijdje aan te denken om een baan te zoeken als horloge verkoper zodat ik mijn sales ervaring kan combineren met mijn passie voor horloges.
Nu heb ik al meerdere malen op internet gezocht naar dergelijke banen maar tot nu toe heb ik niks gevonden (regio Amsterdam).
Iemand die enig advies kan geven waar ik een kans van slagen heb?
Mvg Daniel

In de volgende filialen zijn wij op zoek naar enthousiaste Verkoopmedewerkers:
Breda
Goes
Nijmegen
Middelburg
Amstelveen
Lelystad
Drachten
Arnhem
Maastricht
Amsterdam Noord
Oldenzaal
Heerlen
Weert
Eindhoven
Rotterdam Alexandrium
Rotterdam Beursplein
Roermond
Alphen aan den Rijn (vakantiekracht)
Vlaardingen
Zoetermeer

https://www.siebeljuweliers.nl/vacatures

Gewoon even Google gebruiken


5 likes

Je kan ook pro-actief een mailtje sturen naar de bekende juweliers. Heeft voor mij al eens gewerkt :wink:

5 likes

Daar zal TS in aanraking komen met echte horlogeliefhebbers, de creme de la creme van de horloges kunnen verkopen en zijn passie uitnuntend kunnen inzetten 
 :sweat_smile:

10 likes

5’jes verkopen voor 180,- :smile: ka-ching!

2 likes

En aantrekkelijke personeelskorting. Wat wil een mens nog meer :laughing:

2 likes

Je kan beter bij de site van de juwelier zelf gaan kijken voor vacatures. De enigen die ik vind op bijv indeed zijn Swatch, Seiko en De Bijenkorf. Terwijl er echt héél veel juweliers zijn in Amsterdam.

Ik zou niet mailen, maar even bellen of beter, even langsgaan in een winkel, bij onafhankelijke zaken kun je gelijk even jezelf tonen bij ketens kunnen ze je allicht even de persoon bij HR op het hoofdkantoor doorgeven die je dan weer kunt bellen. Succes! Je hebt een goede pitch denk ik.

2 likes

Bedankt voor alle tips! Die juwelier in amstelveen ken ik (helaas) en dat is inderdaad niet veel soeps😂. Het is wellicht inderdaad handiger te bellen/langs te gaan bij juweliers in Amsterdam.
Bedankt voor het meedenken allemaal!

1 like

Dat vraag ik me af. Zo heb ik eens in mijn jonge jaren een sollicitatie bij een bank compleet verknalt door aan te geven dat ik ‘wel wat met geld had’.
Toen was het vrij snel door naar de elevator pitch, naar beneden welteverstaan.

2 likes

Ik heb al anderhalf jaar sales ervaring met
Goede scores dus ik ga het gewoon proberen. De elevator pitch komt anders vanzelf😂

2 likes

oh
 en wat doe je dan met “geld” ?

dat verbras ik aan horloges
:smirk:

2 likes

Toendertijd nog niet. Toen was ik nog puur en onbezorgd.

3 likes