Baby Tuna met 'mantel' van Yobokies

Een tijdje geleden spotte ik een Baby Tuna op SCWF. Snel gekocht met de bedoeling om 'm te modden met een shroud (mantel) van Harold Ng (Yobokies). De shroud arriveerde gisteren.

Vandaag met een 1,5mm inbussleuteltje aan de gang (zie foto’s). Het verwijderen van de zwarte rubberen(?) mantel was secondenwerk. Het installeren van de nieuwe bleek uiteindelijk een enorme klus!

Ondanks het fantastische uiterlijk van de nieuwe mantel (waarschijnlijk op een CNC-bank gemaakt), was de pasvorm naadje! De onderkant die om de lugpoten moet schuiven is iets te ver naar binnen gepositioneerd. Met een miniscuul vijltje moest ik 't allemaal wat opruimen en uiteindelijk met een pers kon ik de ring over de lugpoten schuiven. Zonder een pully krijg je dit nooit meer uit elkaar…

Toevallig had ik contact met Rob over iets anders en ik meldde mijn ervaringen. Hij had dezelfde ervaringen met 1 zo’n ring, terwijl een andere heel makkelijk ging… Conclusie: ondanks het gebruik van een CNC-bank zijn de toleranties niet altijd gelijk. Maar mooi staat het wel!

Menno

Foto’s zeggen meer

Leuke mod zo. Hoe draagt deze vergeleken met een gewone tuna?

Gaaf Menno! Wristshot graag :slight_smile:

Staat stoer (tu)

Ruig! (tu)

Cool. En dat het niet gemakkelijk ging maakt het des te meer “jouw ding”. Dat beetje extra werk voegt waarde toe…

Ik hoop voor je dat hij er nooit meer af hoeft, maar het horloge is er veeeeeel mooier door geworden.

Veel plezier ermee

Mooi gedaan!
Mss nog een foto van deze mod aan de pols?

Mooi resultaat, ik vind het beter staan dan de originele zwarte kunststof shroud.(tu)

Kwanta kosta dat nou?

Gave mod, staat hem stukken beter.

Ziet er inderdaad een stuk beter uit. Ik neem dat dit mooie stukje metaal ter bescherming dient van de kast tijdens het duiken? Of bezit dit stukje metaal nog meer functionaliteit?

Ik ben benieuwd hoe hij om de pols staat :wink:

Moet de kroon uit het horloge om de oude shroud eraf te halen?

Beter! (tu)