Hé, bij mij om de hoek. Maakt ook leuke sieraden en Rolex-hommages.
ik zou toch ook eens naar Johannette Zomer luisteren (kan helaas geen youtube link vinden)
Die van McCreesh vind ik fantastisch. Pure dramatiek, juist door de uitgedunde bezetting. Jos van Veldhoven heeft ook een mooie versie opgenomen met een solistische bezetting van de koorpartijen.
Bij McCreesh zingt Magdalena Kožená mee. Haar Erbarme dich mag er ook wezen, al komt deze versie van haar Bach-verzamel-cd: https://www.youtube.com/watch?v=gD2kMhRI0wc
Zo, nou heb ik wel genoeg gezegd. Ik ga weer luisteren!
Ow, serieus jaloers!
De genoemde uitvoering van Sigiswald Kuijken heeft ook die minimale bezetting. De diverse lijnen zijn prachtig te volgen. Wel mis je de kracht in de koralen. Net als bij McReesh. Aan de andere kant… Het is zulke magistrale muziek, dat het bijna onmogelijk is afbreuk te doen met een grote of kleine bezetting.
MP vanmiddag op Nederland 2. Reinbert de Leeuw als dirigent. Sommige tempo keuzes vond ik heel, heel mooi (slotkoor o.a.). Andere tempo keuzes vond ik he-le-maal ernaast zitten (Sind Donner etc., deel 1; onwaarschijnlijk snel). Zo ook de geluidssterkte. Slotkoor en sommige koralen: fantastisch, indrukwekkend. Maar andere weer beduidend minder.
Gisteravond grote delen gezien van MP, Ton Koopman, Leipzig (Brava). Muzikaal fraai, maar ergens ontbrak de ziel. OK, dan toch maar De Leeuw. Of Butt.
Geweldig topic, prachtige muziek!
Hier vorige week naar een formidabele uitvoering in de Gudula-kerk in Lochem geweest (jaarlijkse traditie), met gigamazzel (plaatsen op de eerste rij, vlak voor het hele CDA (Lubbers, Brinkman en van den Broek, beschermheren van dit feestje, op rij 3 en 4.) Schitterend, aanrader voor de liefhebbers!
Hoort een beetje bij de tijd van het jaar natuurlijk, maar ik ben toch meer van de Cello Suites (en dan liefst de Stradivarius versie van Michael Kevin Jones, of Anner Bijlsma, Pieter Wispelwey, en zo zijn er nog wel een paar…).
Zelf geen liefhebber van de MP. Doe mij maar een ander mooi (orgel)stuk van Bach.
Ook daar kun je me blij mee maken. Ook organist toevallig?
Nee helaas niet. Ik wil altijd nog wel piano/orgel leren spelen. Maar er ontstaat altijd directe kortsluiting in mijn hersenen als mijn handen los van elkaar verschillende dingen moeten gaan doen. Ik speel alleen blokfluit Bach kan natuurlijk ook de op de blokfluit
Prachtig!
nog even terugkomen op die minimale koorbezetting bij de MP, op zich prima maar toch ook wel leuk als een groot koor los gaat op “Sind Blitze, sind Donner in Wolken verschwunden?” https://www.youtube.com/watch?v=aXPUOk4-5Gg
Ik vind die van Mengelberg altijd mooi.
Orgelwerken boeien mij ook, al ben ik meer van de Romantiek.
Onlangs BWV 543 uitgevoerd op het hoofdorgel van Arnhem in de Eusebius.
leuke link!! thnks!
Mattheus Passion: gisteravond op Brava een heel stuk ervan uitgekeken en afgeluisterd in de uitvoering uit 2014 door de Ned. Bachvereniging onder leiding van Jos van Veldhoven. Een prachtige mix van authentiek en traditie. Opvallend: Van Veldhoven dirigeert veel minder nadrukkelijk dan De Leeuw en Koopman, veel rustiger ook. Hij geeft de solisten heel veel vrijheid en vertrouwen. En ik vond het resultaat zeer bevredigend. Voor mij de mooiste uitzending dit jaar. Wat een solisten trouwens. Werkelijk top.
+1
Ik ook.
Hello, i have just registered… how I can contact with you, @Belsat
I would like to buy your watch Aevig Balaur HFLE 2016… mullmuzzler@ymail.com
…and sorry for doing a mess, still have no permissions to write in a proper topic