Dankjewel voor de link.
Heb net vanmorgen de documentaire achter deze uitvoering gezien. En daarna de integrale uitzending.
Nu wachten tot de dvd uitkomt: al heb ik dan rond de 150 Matthäussen (moet nodig de administratie eens bijwerken, raak de tel wat kwijt), deze mag er zeker nog wel bij.
In zekere zin is deze gezameling erger dan horloges, want zelfs teleurstellende uitvoeringen wil ik nog hebben en doe ik ook nooit weg
Ik weet dat het volledig off-topic is, maar ik vind het ‘Erbarme Dich’ toch het mooist als het door een counter tenor wordt gezongen.Deze uitvoeringen zijn met een lampje te zoeken, maar in Nederland hebben we bijvoorbeeld Maarten Engeltjes www.youtube.com/watch?v=AQ-tEMmHxWU
Voor de verandering een prachtig intieme versie beluisterd van Sigiswald Kuijken. Edit: volgens mij had ik iets minimalistisch om… maar zo tijdloos dat ik de tijd vergat
Inderdaad. En ook zijn eerste, uit 1985, met een fantastische Howard Crook als evangelist. Counter René Jacobs haalt het dan alleen weer niet bij Scholl.
net deze versie beluisterd met Andreas Scholl www.youtube.com/watch?v=0WLedpz9a40
zou automatisch afgespeeld moeten worden als je met Pasen op de HF website komt…
Zo veel variatie en curiosa als er in horloges is, is er ook bij de Matthaus te vinden.
De uitvoering van Paul McCreesh is een soort “Einzeiger”: slechts 8 (plus 1) stemmen/personen vormen de solisten en de twee koren. De uitvoering van Massioedov is gemagnetiseerd: die is in recordtijd klaar.
Erbarme dich in het engels is vreemd, in het zweeds nog vreemder en in het fins nog verrassend goed te doen, al versta je daar dan niks van. Karl Richter deed uitvoeringen in Argenie (e-trema werkt even niet op deze laptop) met de koralen in het spaans, voor een hollander die de duitse uitvoeringen gewend is ook wat vreemd. En over die twee nederlandstalige uitvoeringen wil ik het al helemaal niet hebben. Maar ook die doe ik niet weg