Back from NYC

Tijdens mijn bezoek in NYC had ik nog wat tijd over om wat horlogewinkels te bezoeken. Bijna alle grote merken zit daar met haar eigen boutique. En ongelooflijk hoeveel horloges de boutiques op voorraad hebben.

Helaas ben ik maar bij twee merken naar binnen geweest, Rolex en Omega.
Waar ik wel wat over kan zeggen is de klantvriendelijkheid bij deze merken. De medewerkers van de Omega boutique zijn 10x vriendelijker dan bij Rolex. De Rolex medewerkers hadden een gemiddelde leeftijd van 24 (schatting) met allemaal een aziatische achtergrond. Ik moest 3x vragen of ik de Sub mocht passen. De sfeer was in het kader van kopen of anders wegwezen… Zonde.

Bij Omega bleeft het gesprek doorgaan, wat overigens zeer prettig was. Bovendien wisten ze veel van de horloges af, wat niet altijd het geval is bij een boutique.

Enjoy! :slight_smile:

Hieronder wat foto’s:

De Speedy en de SMPc komen enkele keren voor. ik ben namelijk in de running voor een nieuwe Omega of een nieuwe SubC.

1 probleem kan gewoon geen keus maken, te moeilijk…

Leuk (tu)

Zitten mooie kwijl-foto’s tussen :wink:

Pieter.

HMMMMM… :)… ik zag ook nog een Tudor Black Bay voorbij komen… “that watch grows on me…”

Ik ga em steeds mooier vinden… nu nog rijk en beroemd worden…:slight_smile:

De black vind ik mooier dan de pelagos denk ik, zonde dat er voor 3k een ETA (standaard dacht ik) in zit.

Ben erg benieuwd naar de feeling van jlc en ap :)!

Ricosub Schreef:

Tijdens mijn bezoek in NYC had ik nog wat tijd
over om wat horlogewinkels te bezoeken. Bijna alle
grote merken zit daar met haar eigen boutique. En
ongelooflijk hoeveel horloges de boutiques op
voorraad hebben.

Helaas ben ik maar bij twee merken naar binnen
geweest, Rolex en Omega.
Waar ik wel wat over kan zeggen is de
klantvriendelijkheid bij deze merken. De
medewerkers van de Omega boutique zijn 10x
vriendelijker dan bij Rolex. De Rolex medewerkers
hadden een gemiddelde leeftijd van 24 (schatting)
met allemaal een aziatische achtergrond. Ik moest
3x vragen of ik de Sub mocht passen. De sfeer was
in het kader van kopen of anders wegwezen…
Zonde.

Bij Omega bleeft het gesprek doorgaan, wat
overigens zeer prettig was. Bovendien wisten ze
veel van de horloges af, wat niet altijd het geval
is bij een boutique.

Enjoy! :slight_smile:

Hieronder wat foto’s:
http://s915.photobucket.com/user/Ricardinho4/slide
show/Watches/NYC

De Speedy en de SMPc komen enkele keren voor. ik
ben namelijk in de running voor een nieuwe Omega
of een nieuwe SubC.

1 probleem kan gewoon geen keus maken, te
moeilijk…

bedoel je niet in de runnjg voor 2 omega’s of 1 subc :wink:

jammer dat je zo matig behandeld bent bij rolex. je hebt verkopers die alleen willen verkopen. en je hebt verkopers die meer doen dan alleen horloges verkopen.
ik was n paar jaar terug ook bij n omega boutique in londen binnengestapt. totaal niet met de intentie om wat te kopen en dat was ook al snel duidelijk. maar ook was wel duidelijk dat ik omega fan ben. nou, de verkoper was niet gelijk uitgepraat, maar bleef me maar meer vertellen en tekeningen maken over de nieuwe uurwerkjes en hoe die nog beter zijn geworden. (tja, misschien probeerde ie me toch warm te krijgen 8-)) maar hoe dan ook, ik ben wel met n goed gevoel de deur uitgestapt. dat gevoel bij het merk en zn ervaring blijft dan hangen.

maar aan de andere kant… hoor bij sommige ketens ook hoe hard/competatief t kan gaan bij de verkopers. n half uurtje met jou ouwehoeren zonder verkoop, is n gemiste potentiele andere verkoopklant/bonus die je collega inneemt en jou lager in rang brengt.

Mooie foto’s! Bij mij staat de Speedy hoog op de wishlist, en de foto’s maken ‘de drang’ alleen maar groter. Toch maar eens gaan sparen… :slight_smile:

Hele mooie foto’s!(tu)

Groeten.

Noël.

Thanks! :smiley:

De meeste zijn iPhone foto’s behalve bij de boutique binnen. Door het licht lijken ze een beetje goud/brons achtig… De Seamaster is trouwens de blauwe versie.

Ja daar komt het wel op neer haha. Helaas kan ik niet aanwezig zijn bij het Speedy Event :(.

In zekere zin zijn de Omega medewerkers je lekker aan het maken, waardoor je het horloge zeer graag wilt!
Zodra een merk/medewerker van het merk me zo behandeld dan heb ik zoiets van zoek het maar uit. Ik gun je het niet geld niet meer. Toch op de een of andere manier heb ik daar schijt aan bij Rolex. Denk dat het marketingsysteem beetje tussen de oren is gaan zitten :stuck_out_tongue:

bedoel je niet in de runnjg voor 2 omega’s of 1
subc :wink:

jammer dat je zo matig behandeld bent bij rolex.
je hebt verkopers die alleen willen verkopen. en
je hebt verkopers die meer doen dan alleen
horloges verkopen.
ik was n paar jaar terug ook bij n omega boutique
in londen binnengestapt. totaal niet met de
intentie om wat te kopen en dat was ook al snel
duidelijk. maar ook was wel duidelijk dat ik omega
fan ben. nou, de verkoper was niet gelijk
uitgepraat, maar bleef me maar meer vertellen en
tekeningen maken over de nieuwe uurwerkjes en hoe
die nog beter zijn geworden. (tja, misschien
probeerde ie me toch warm te krijgen 8-)) maar hoe