Back to the future - Pierce Ocean Drive

Vandaag was ie er… Pierce Ocean Drive :smiley:

Een klassieke klok, met een nostalgische knipoog naar de jaren waar een oldtimer nieuw was, maar met de techniek van nu.

Netjes verpakt een een luxe houten doosje

Ik was met name gecharmeerd van de skelet wijzers

Dichterbij lukte me niet :wink:

Mooi logo op de kroon

Lekker achterwerk :sunglasses:

Mooie opliggende indices

En lekker op de pols

Het automatische uurwerk is een ETA 2824-2, echter door Pierce bewerkt/afgesteld in Duitsland zodat de afwijking minimaal is (… dat gaan we dus even testen)

Mooi, maar wel wat veel text op het cijferblad…

Vr Gr

rob

Ook de achterkant vind ik wat druk. Persoonlijk zie ik graag een transparante achterdeksel. Maar verder idd een mooie klok.

Hele mooie foto,s!!!(tu)

veel draagplezier gewenst Marco :wink:

Gr Dennis.

Mooie klok(tu)
Volgens mij is deze al eens eerder op dit forum getoond?

gr Ron

Gefeliciteerd, helemaal mijn smaak ook!

Geniet van je aankoop.

(:smiley: …klopt, en hij is er zuinig op geweest (Dennis bedankt :~)

De skeleton wijzers maken het mogelijk om de tekst op de wijzerplaat op elk tijdstip nog te kunnen lezen…

Leuk horloge met een eigen karakter.

Prachtig, orgineel horloge.
Gefeliciteerd!

Veel draagplezier,

Martin

Een hele mooie klok (tu)
Het enige wat ik niet begrijp is waarom je zo vaak ziet dat horloges die niet speciaal geschikt zijn voor onderwater gebruik, toch allerlei benamingen meekrijgen die het tegenovergestelde suggereren, iets wat feitelijk nergens op slaat…Hoezo
"Ocean Drive"? Geldt trouwens ook voor Atlantic en Mido. Die hebben ook series in de collectie die wel sportief klinken, maar het niet zijn, of in ieder geval maar voor één keer :smiley:

:smiley: Ocean Drive staat niet voor “duiker”, maar is een begrip voor de jaren '20 :wink: (dat bedoelde ik dus met nostalgie)

Vandaar…
Hoe loopt hij, heb je al een beetje kunnen testen?

Beter dan ik verwacht had :wink:

Ik ben zelf ook altijd een beetje sceptisch over die pretentieuse mededelingen als “observatory qualtiy”, maar…

… ik heb 'm nu een aantal "kantoor"dagen om (tijdens het slapen, rust de klok ook ;)) en hij tikt +2 seconden per dag.

De “aanpassingen” verricht door Pierce werken dus blijkbaar wel, want de “standaard” ETA in mijn Tissot loopt +9 seconden per dag (nog niet slecht :D)

Wellicht interessant. Test van de Ocean Drive:

Toch wel een leuk horloge(tu), behalve de tijd aflezen kun je ook nog je talen ophalen;)

Nee hoor, zonder dollen, het is een leuk horloge, veel plezier met de aanwinst!