Badges

Heb me vaker afgevraagd dat sommige badges geel zijn omdat ze toegekend zijn, maar sommigen hebben wel een vermelding dat ik bv 118 goede antwoord likes heb ontvangen maar is dan niet geel. Niet dat ik badges aan het jagen ben maar kon het niet helemaal uit de uitleg halen?

1 like

Geen idee maar even naar het juiste gedeelte verplaatst.

1 like

Merci

Oh shit waanzinnige liefde, honderd keer afwas doen en kinderen wakker maken… nog maar even door gaan😂

Ik vind het sowieso een raar systeem. Ik ben al 1,5 jaar actief lid en ben nogsteeds TL-1…

Actief is goed, maar de cijfers moeten er ook zijn.

image

Nog 21 dagen actief zijn. :wink:

2 likes

Dat is makkelijk te verklaren. Je bent 344 dagen ingelogd. Dat moeten er minimaal 365 zijn.

Welles :joy:

Misschien helpt deze je?

https://www.horlogeforum.nl/badges

1 like

Volgens mij is dit een goud-zilver-brons classificatie van de badge. Wsl op basis hoe makkelijk ie te behalen is.
De badge zal niet van kleur veranderen.

Succes met de jacht :wink:

3 likes

FTFY

2 likes

aha kijk dat verklaart een hoop. Thanks voor de opheldering!

1 like

Dit is precies wat iemand zou zeggen die badges aan het jagen is.

2 likes

Ik heb er wel een soort theorie over…
De gele badges zeggen iets over jou(w kwalificaties). Die behaal je een keer en dat ‘ben jij’.

Badges als goed topic, goed antwoord etc. kun je steeds weer opnieuw halen en zeggen in die zin niets over jou maar over jouw bijdrage.
Je kunt dan ook zien dat jij reeds 118 keer een goed antwoord hebt gegeven en 27 goede topics hebt aangemaakt.
Die aantallen kunnen (alleen nog maar) groeien!

2 likes

Zeg je nou dat je eenmaal gegeven likes niet meer kunt weghalen? :cold_sweat:

2 likes

Dat doet discourse zelf wel, bijvoorbeeld wanneer een te koop gevraagd topic terecht naar off topic verplaatst wordt.

1 like

Dit is het juiste antwoord

1 like

Nee. Want dat zou over de gever gaan en ik heb het over de ontvanger.

En als een like tot gevolg heeft dat een goed antwoord aan de poster (dus niet aan de liker) wordt gegeven, dan heeft het verwijderen van een like niet tot gevolg dat de badge goed antwoord weer wordt afgenomen.
Ik denk dat dat zo werkt.

Voor een badge als waanzinnige liefde of empathisch zou intrekken van een like wel tot ongeldig verklaren van de badge moeten leiden…vind ik… daar heb je als badgehouder zelf invloed op, in tegenstelling tot het andere voorbeeld.

Maar ik ben slechts gebruiker (in betere zin dan vroeger), verder digibeet.