Bah balen!

Kennen meer mensen dat gevoel dat je iets moois hebt gezien op ebay en dat het voor een euro meer verkocht wordt dan je geboden hebt. Wat een dikke klok was het en ook nog eentje die niet vaak tegenkomt. Wat kan een mens toch balen :frowning:

Nog als aanvulling hierop, het is ook hier al veelvuldig aangegeven, maar wat gaan die vintage klokjes er toch voor exorbitant hoge prijzen uit.

Inderdaad, dat is balen; daarom moet je als maximumbod ook eigenlijk meer bieden dan je er voor wilt betalen.
Je maximumbod betaal je toch bijna nooit en dan word je in elk geval niet overtroefd met een bedrag dat je er ook wel voor over had.

Een schrale trootst: waarschijnlijk had je veel meer moeten bieden om hem werkelijk te winnen, de andere bieder had misschien wel een veel hoger maximumbod. :sunglasses:

1 like

Vond al dat ik vrij stevig geboden had op het volgende item: http://m.ebay.de/itm/291568818720

Je moet het gewoon laten gaan als het te duur wordt, er komen nog klokjes genoeg langs.

Ik was ook behoorlijk aan het bieden maar heb wel gewonnen:
http://www.ebay.nl/itm/271991865403?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Als het nog duurder was geworden had ik deze gewoon laten lopen en op naar de volgende.

5 likes

Kijk dat zijn leuke prijzen.

1 like

Het limiet was er voor deze ook, al had ik voor deze wel wat meer in gedachte: http://m.ebay.de/itm/161832531160

En dit bedoel ik met dat de prijzen soms door het dak schieten

Maar dat is het mooie van spares/repair, daar is een veel kleinere markt voor :smile:

Ja, dat is balen. Heb het zelf nooit met Ebay heb meegemaakt. Wel met een andere veiling.
Iemand voor me in de zaal bood mijn maximum. Heb het toen laten schieten. Wilde sterk zijn en niet toegeven aan de druk die een veiling met zich mee brengt. Kreeg daar veel spijt van. Gelukkig bood de koper het horloge ruim een maand later te koop aan om Marktplaats. Heb het horloge kunnen kopen voor de, destijds met mezelf, afgesproken prijs. Moest er dit keer alleen voor naar Amsterdam rijden. Maar blij dat is was!

Groet,
Arvid

2 likes

Dat is inderdaad balen en achteraf spijt dat je zo krenterig was haha. Wat denk je van het volgende scenario: een klokje volgen en dan 's avonds klaarzitten met een maxbod in het hoofd om 5 seconden voor tijd in te voeren. U dient opnieuw in te loggen bij Ebay, horloge weg…

2 likes

Voor een Hanhart is het wel begrijpelijk :wink:

Komt bekend voor inderdaad :smile:. Echter heb ik het ook al verschillende keren gehad dat het eindbedrag precies mijn maximum is. Dan zit je hem ook nog wel even te knijpen tijdens de laatste seconden…

De verzendkosten zijn hoger dan de verkoopprijs :smile:

I know, maar soms hoop je ook op de mazzeltje haha.

Inderdaad, maar als je maar met €1 overboden bent, doe jij daar toch lekker aan mee ondertussen :wink:

Echt lastig op ebay ja, ik vond deze wel leuk, een soort van 007 maar dan quartz, eindigt ie gewoon op bijna 500 euro :smirk:

Beetje van de zotte lijkt me

Als je t echt wilt hebben…hoog maximum inzetten
Pas op voor invoerrechten/ btw…

grt
Peter

Ik denk ook altijd maar dat de winnende bieder n veeeeeeel hoger maximum bod had. Jammer, maar d’r zijn zoveel vissen in zee…

1 like

Ik schrik soms ook van Catawiki. Ineens neemt het hoogste bod een sky-high-flight. En dan moet je sterk zijn en je aan je eigen max houden.
Vaak verwacht je het niet, dat de prijs zo kan stijgen…
En dat is dan ook balen…

1 like

Vind dat de klokken op catawiki in vergelijking meer centen gaan dan hier…

1 like