Alle MOD’s… Ik vind het helemaal niets (al sta
ik hier volgens mij best alleen in). Staat voor
mij op gelijke voet met auto’s tunen. (td).
Verder natuurkijk neppers en hommages vink ook
niet je-van-het.
Gemeenschappelijke deler van deze punten is denk
ik gebrek aan authenticiteit, daar hou ik niet
van.
Oh ja!!! De MOD’s en neppers (replica/hommages), die was ik ook even vergeten op m’n duivels-advocaat-lijstje.
De puristen moeten niks van MOD’s hebben. Ik kan het wel begrijpen, maar soms vind ik een origineel horloge net niet zoals ik em had voorgesteld/gewild. Zo zou ik graag zien dat Panerai uitkomt met een Radiomir automaat met sandwich dial, transparante achterdeksel, datum zonder datumloep. Helaas is ie er (nog) niet en er valt ook niks te modden. Want voor modden wil ik persoonlijk wel authentieke merk onderdelen gebruiken (op hooguit een bandje na).
Bah, kots en afschuw is wat zwaar aangezet maar
een horloge met romeinse uuraanduiding komt er bij
mij niet in, saaaaaai, stoffig en stijfjes
BAK is ook wel extreem. Het idee is meer wat jou niet zint aan bepaalde horloges, merken, onderdelen, etc.
Ik geef persoonlijk de voorkeur voor indices. Bij sommige horloges vind ik Romeinse cijfers wel mooi. Zoals op deze http://www.frederique-constant.com/images/collection/FC-303MC4C25.jpg
Toegegeven, ik vind em ook te klassiek om mijn pols, maar als horloge ansich vind ik Romeinse cijfers hier wel mooi staan bij deze elegant rechthoekig gebogen kast.
Neppers,Rolex,Klokken met een belachelijke hoge prijs,double klokken en leather only klokken,en dan als laatst wannabee duikertjes waar 3 of 5 atm op staat…
Het is niet mijn bedoeling om elkaar hier te beledigen, maar om je eigen visie en voorkeuren voor horloge weer te geven.
Oh ja, nog een paar persoonlijke van me:
Ik hou niet van datumloepjes. Glas moet egaal zijn.
Slappe Jubilee-achtige bandjes. Heb een tijd terug een Seiko divers Kinetic gehad met zo een band. Dat bandje bleef maar schots en scheef staan om m’n pols en dat vind ik niet mooi.
Een stugge band vind ik ook niks. Hiermee bedoel ik dat wanneer je het horloge op het bandje zou leggen, de band uit zichzelf de “O” vorm blijft houden. Je horloge staat gewoon nog steeds rechtop. Alsof je een vaste armband hebt. Die banden vallen bij mij niet mooi om de pols, en ik hou er altijd een gat mee.
Dat smaken kunnen veranderen blijkt maar weer. Door m’n zus begin ik Spa rood nu eindelijk een beetje te waarderen (met 3 schijfjes citroen, dat nog wel). Zo ook met horloges. Ik moest eerst niks hebben van lerenbandjes… dat is nu een beetje aan het veranderen. Mijn voorkeur gaat nog wel steeds uit naar metaal, maar voor de variatie zijn rubber en nu met name leer ook leuk.
Och, elk horloge heeft wel z’n charme, automaat of quartz.
Behalve dan de duivelse neppers,zielloos en gekocht door schaamteloze die zich beter willen voordoen dan ze zijn.
Neppers,Rolex,Klokken met een belachelijke hoge
prijs,double klokken en leather only klokken,en
dan als laatst wannabee duikertjes waar 3 of 5 atm
op staat…