Bah, Kots & Afschuw (Advocaat van de duivel)

Als je er een acroniem van wilt maken mag het ook BAK zijn.:slight_smile:

Wat bedoel ik ermee? Er zijn van die horloges waar je als horlogeliefhebber bij moet kwijlen. Plasje liggen er voor de vitrines bij de juwelier. Elke dag water & brood om maar dat nieuwe klokje te kunnen kopen. Dagdromend zit je op je werk. En heel soms schrik je in de ochtend wakker met de veronderstelling dat je gisteren of net het klokje hebt gehaald. Snel kijk je op je pols, en beteuterd realiseer je dat het helaas niet de realiteit is…

Maar er zijn ook horloges die je geen tweede blik gunt. Misschien omdat ze teveel op speelgoed dingen lijken (Hema horloges?). De kwaliteit niet goed genoeg is voor je (Alpha?). De felle kleuren schrikken je af (Swatch?). Je het een aso-merk vindt (Rolex?). De horloges belachelijk duur zijn (Pater Philippe?). Het model saai is (Nomos?). Het teveel opsmuk heeft (Frank Muller?).
Of gewoon iets waarvan je maag moet omdraaien. Horloges waar je niet eens dood mee gevonden zou willen worden.

Ik heb altijd het concept van Swatch leuk gevonden. Goede en leuke horloges voor niet te veel geld. Een aspect dat niet voor mij is weggelegd, maar ik wel kan waarderen is dat ze zoveel thema’s hebben, en voor elke gelegenheid of gebeurtenis wel weer een nieuw model uitbrengen. Van commerciële Valentine horloges, tot kunstwerkjes voor een goed doel. Ik heb nu 5 Swatches gehad, maar ik kan er maar niet aan wennen. Niet aan hun kunststoffen horloges, maar ook niet aan hun metalen horloges. De kunststoffen niet, omdat ik het goedkoop vind aanvoelen. (Kunststof a la Casio G-shock vind ik wel prima zitten.) En de metalen niet, omdat ze op de 1 of andere manier niet fijn zitten om m’n pols. Ik heb het geprobeerd, maar het is gewoon niet mijn ding.

Van welke horloges moet je gewoon niets hebben?

Grt,
666

Alpha(td)(td)(td)

Neppers

Ik heb eigenlijk niets tegen een merk op zich.

Goedkoop, duur, maakt mij niet zoveel uit.

Ik haak af als het van goud of double is, brrr.

Ik heb ooit eens een gouden Omega voor mijn schoonouders gekocht,…
een mooi chique horloge, maar zou ziets zelf nooit dragen (ook geen herenmodel)

Deze: …(td)

Jah idd, horloges met goud of diamanten erin. Niks voor mij!
Alle opschmuck die een mooi mechanisch horloge duur maken maar niets aan het uurwerk toevoegen!

hcptdg Schreef:

http://pic20.picturetrail.com/VOL1283/4386397/2102
4116/367907452.jpg

Wauw, dit is echt een fantastische combinatie van allerlei fouten kenmerken!

Van die grote U-boaten waarop een cola-blikje met een kettinkje staat, om de kroon te beschermen. Yek !

Alle MOD’s… Ik vind het helemaal niets (al sta ik hier volgens mij best alleen in). Staat voor mij op gelijke voet met auto’s tunen. (td).

Verder natuurkijk neppers en hommages vink ook niet je-van-het.

Gemeenschappelijke deler van deze punten is denk ik gebrek aan authenticiteit, daar hou ik niet van.

“cola-blikje met een kettinkje”

:D:D:D

Bah, kots en afschuw is wat zwaar aangezet maar een horloge met romeinse uuraanduiding komt er bij mij niet in, saaaaaai, stoffig en stijfjes

franck Muller,en ook neppers,bah.
john

TW steel en horloges met romeinse cijfers

Heb ik net gisteren gekocht:?:?:?

Neppers!!
TW-steel/U-boat!!
Jacob & Co
’Blingbling’ horloges.
Mode merk horloges(Armani, Prada etc)
Plakmerken.

Marco V Schreef:

Neppers

Oh ja, even vergeten op mijn lijstje…

El penumbra Schreef:

hcptdg Schreef:

http://pic20.picturetrail.com/VOL1283/4386397/2102

4116/367907452.jpg

Wauw, dit is echt een fantastische combinatie van
allerlei fouten kenmerken!

Oef… ik vind sommige horloge van Rolex best wel mooi, zoals de Sea-dweller, sub-no-date, en de Daytona… maar deze… brrr… mijn maag draait er van om…
Idd… een foutererere combi bestaat niet :stuck_out_tongue:
Voor mij althans… zo een Naomi die in een tijgerprint bikini, met een exotische bloem in d’r haar kan het wel hebben.

hammar Schreef:

Jah idd, horloges met goud of diamanten erin. Niks
voor mij!
Alle opschmuck die een mooi mechanisch horloge
duur maken maar niets aan het uurwerk toevoegen!

Smaken verschillen, maar ik vind tegenwoordig rose goud ook wel een erg mooi en warme uitstraling hebben. Bij een bruine outfit met rijstgeel overhemd zou dit best chique kunnen staan, zonder patserig over te komen. Daargelaten dat sommigen goud uberhaupt patserig vinden, maar kwa kleur en uitstraling vind ik rose goud best mooi. Anders dan dat kille geelgoud.

Deze vind ik erg mooi:

http://www.luxury-insider.com/Current_Affairs/image.axd?picture=0109-rolex-daytona-RG-1-420.jpg

(Jammer dat ie geen datum heeft)

doekr Schreef:

Heb ik net gisteren gekocht:?:?:?

uh huh :stuck_out_tongue:

S.Augustinus Schreef:

“cola-blikje met een kettinkje”

:D:D:D

Die vind ik over-sized voor mezelf en te ouderwets aandoen. En ik hou er niet van als er dingetjes aan m’n horloge bungelen.