Bak je eigen kleur Rolex Sub inlay

… vanaf nu vertrouw ik het niet meer als iemand een vintage ‘Tropic’ te koop heeft… Lees het maar eens rustig door!

http://www.r-l-x.de/forum/showthread.php?t=121305

Menno

Yep, net als een mooi geel patina kweken is het ook mogelijk je insert te bakken.

Geinig…morgen eens met seiko inserts proberen, ben benieuwd.

Er wordt blijkbaar heel erg veel moeite gedaan om Rolex vintage te laten lijken, vooral als je gaat doorspitten op allerhande termen die daar voorbijkomen.
Niet is wat het lijkt te zijn, de hele hype lijkt meer op…gebakken lucht ?

Lucien Schreef:

Geinig…morgen eens met seiko inserts proberen,
ben benieuwd.

Er wordt blijkbaar heel erg veel moeite gedaan om
Rolex vintage te laten lijken, vooral als je gaat
doorspitten op allerhande termen die daar
voorbijkomen.
Niet is wat het lijkt te zijn, de hele hype lijkt
meer op…gebakken lucht ?

Spot on…

Je het een oven en een magnetron nodig (oftewel een combimagnetron) en je hebt prachtig patina en heerlijk faded inlays!

Een paar mensen zullen hun broodwinning in rook zien opgaan nu hun trucje openbaar is.

Overigens vind ik het effect wel cool!

Ziet er wel vet uit, maar echte/eigen patina vind ik dan weer meer bijzonder. Zo vind ik het erg leuk dat m’n Magrette zo van kleur en uitstraling verandert.

Antiek terwijl u wacht.

Je kunt tegenwoordig ook bijna niets meer vertrouwen, wat een moeite mensen niet doen om iets te laten lijken wat het niet is…

Als je een mooie submariner hebt met een bruine plaat vind ik zo’n bruine insert erg mooi staan…maar bij eventuele verkooop wel even melden.

Ben vanmorgen even in de slag geweest met wat Seiko Bezel inserts, koekepan en gasfornuis.
Een bezelinsert is een pepsi met alukleurige cijfers van een SKx031 en de andere is een aftermarket 007, zwart met alu cijfers.

Wanneer de insert in de pan ligt, gebeurt er niet veel, denk dat de temperatuur niet hoog genoeg wordt.
Daarna heb en ik de insert direct op de pit gelegd, maar de pit is altijd kleiner als de vlam, gebeurt nog steeds weinig…
Daarna heb ik de insert voorzichtig boven de vlam gehouden, gebeurt nog steeds niet veel.

Dus beetje kloten met afstand en vlam en ziedaar…Vrij plotseling verkleurt de insert.
Ik denk met een beetje opstelling en controle van de temperatuur zelfs nog mooiere resultaten mogelijk zijn.
Ik denk dat ze nu al een beetje “doorgeschoten” zijn. Deze inserts krijgen een plaatsje op een of ander mod.

De resultaten:

De skx007 insert heeft in tegenstelling tot de foto’s een vrijwel egale kleur.

::o die pepsi is wel errug mooi ‘faded’!

Hmm, is iets om te onthouden, leuk effect.

Hahahahahaha (tu)

Te gek! Super tropical party :smiley:

Gr. Roel

De bezel-inlay op de 6309 heb ik eens handmatig verouderd, polijstpasta en erg veel geduld. De lumen van de secondewijzer heb ik ik overigens matchend gemaakt door te koken in koffiedrab (dat wat achterblijft in het opvangbakje van een espresso machine :)) De inlay op de quartz zat een keer bij een partij onderdelen, was erg verweerd en vies, die zag er na schoonmaken zo uit, geen idee of (en zo ja wat) daarmee gebeurd is. Die truc met de oven/vlam moet ik ook eens proberen :smiley: