Balen

Wilde ik jullie vandaag m’n nieuwe aanwinst showen…Helaas… :frowning:

Balen zeg… Vanmiddag een telefoontje van de juwelier dat m’n Hamilton scuba binnen was. Gelijk heen gereden natuurlijk en wat een prachtig horloge! Thuis even kijken hoe het zit met de dag en datum verstelling, viel het me op dat de schroefkroon toch wel erg zwaar draait en dan op 3 bepaalde punten extreem. Even de kroon uit het horloge getrokken om de tijd te verzetten en toen viel het me op dat de kroon toch wel erg “slingerde” nu kan hij zaterdag al weer terug voor reparatie/afstellen

Tot zaterdag dus :smiley:

Sterkte met het verwerkingsproces! :wink:

Haha bedankt voor het medeleven :smiley:

Serieus balen zeg.
Krijg je een nieuwe of gaan ze deze oplappen?
In ieder geval succes met de afhandeling
Grt, Harold

als de kroon zwaar draait op de schroefdraad van de tube, en slingert bij het verzetten… dan is de stift waarschijnlijk krom… nieuwe stift en hij kan weer lijkt me…

Profi… oei, beterschap!

Inderdaad balen … vloeken mag dan wel :D>X Extra genieten straks,

Valt dat even tegen zeg,ik zou enorm balen.

Ik heb er al het vertrouwen in dat het netjes opgelost wordt. Of het nu een kleine reparatie of omruil is maakt me niet veel uit. Tot nu toe ben ik nog zeer tevreden over deze juwelier! :slight_smile:

Lees het nog eens opnieuw, maar als de kroon een optater heeft gekregen is dat wellicht door een val gebeurd.
Ik zou voor een geheel nieuw exemplaar gaan…

+1
Nieuw behoort gewoon nieuw te zijn.
Jouw juwelier zou 'm gewoon retour moeten zenden.
(wel ff het serienr. opschrijven…)

mvg

Juwelier had de eindcontrole moeten doen,
of deze heeft het juist mishandeld.
Uit de fabriek rollen ze toch echt met rechte asjes.
Kijk eens of de kroon geen beschadigingen heeft.

Ik zie niks aan de kroon op het “slingeren” na. Ook zie ik met de oogloupe niks raars aan het schroefdraad (bramen of dergelijke) morgen is de horlogemaker daar, die zal wel uitsluitsel geven :slight_smile:

Kan namelijk maar zo zijn dat er door een val/stoten, een braam op de kop van het balansasje is komen te zitten.

Brutus Schreef:

Lees het nog eens opnieuw, maar als de kroon een
optater heeft gekregen is dat wellicht door een
val gebeurd.
Ik zou voor een geheel nieuw exemplaar gaan…

Was ook mijn idee toen ik het hoorde!

Wie weet is er meer gesneuveld waar je later misschien onnodig last van zou kunnen krijgen.

Groeten.

Noel.

Ik ben benieuwd wat ze morgen zeggen. Ik ga er vanuit dat het netjes opgelost wordt. Als het horloge open moet zal ik ze toch wel voorstellen of een omruil geen betere optie is.