Ball Roadmaster M Icebreaker

Beste horlogevrienden,

Ik ben al enige tijd erg gecharmeerd van de Ball Roadmaster M Icebreaker en ik vraag me af wat men hier op het horlogeforum er van vindt. Ik vind dan vooral het model zonder power reserve en andere poespas het meest aantrekkelijk. Er zijn weinig goede foto’s te vinden, maar hier is een youtube filmpje met een review van het horloge: https://youtu.be/yuqmBQFQ70k?t=404 (timestamp op wristshot). Op het oog lijkt mij dit de perfecte toolwatch/reishorloge. Wat denken jullie?

Link naar Ball website: https://shop.ballwatch.ch/en/M_Icebreaker-NM9030B-SC-BK?search=icebreaker

De specificaties:
40MM
COSC Certified In-house movement
904L Staal
100M Water Resistance
Sapphire Crystal
Anti magnetisch
Anti schok

13 likes

Kwalitatief is ball echt een dikke prima volgens mij. Ze gebruiken meestal gewoon prima Zwitserse uurwerken van ETA of sellita in een fraai afgewerkte kast welke je wel, of niet mooi vindt. Het is vaak best blingy, maar ik vond ze erg tof :ok_hand: weet niet of het van belang is voor je; restwaarde is nihil, dus afschrijving als een malle volgens mij. Maar als dat niet boeit en je vindt m zelf tof; go for it :+1:

Edit; niet goed gekeken… Helemaal gebrushte kast, dus niets blingy hier. Wel een gaaf ding hoor :ok_hand:

2 likes

Voor deze prijs zou ik meer richting Sinn kijken.
Casual en tool tegelijk.

Qua uurwerk maakt het weinig uit want in beide gevallen
zit er Eta of Sellita in.
De WR van de Sinn is echter 200 meter dus over waterschade
behoeft men zich nooit zorgen te maken :grin::+1:
De draaibare bezel is handig als je iets moet timen
als je op reis bent.
Plus de Sinn schrijft minder af.
Als ik mocht kiezen, de Sinn.
Ook in andere kleuren en op staal verkrijgbaar…

Sinn 104 St Sa

2 likes

Ik vind hem wel mooi, cosc ook leuk. Wel prijzig.

1 like

En Ball moet je gewoon 2de hands op de kop tikken, dan heeft een ander de afschrijving al op zich genomen en heb jij een 2 x zo goed gevoel bij bij aanschaf

Een prachtige Ball die zijn waarde behoud😉

1 like

Gaaf! Ik ben gek op Ball! Het enige horloge dat ik nooit had moeten verkopen was mijn Marvelight. Dit is echt een beauty! Anders dan anders,… en je zal niet snel een ander tegenkomen met hetzelfde horloge om de pols.

1 like

Mooi horloge hoor.
Wel bijzonder ook vond ik de 904 staal spec, dat zie je niet veel

1 like

Het gaat toch over Ball?

Nog even en er komen weer opmerkingen inde trant van “effe doorsparen en dan kun je een Rolex kopen”

Naja… 1k voor een Sinn of 7-8k voor een Rolex is nog wel een verschilletje hoor…

Het ging erom een alternatief aan ge bieden! Is toch niet verkeerd? Ik zou het op prijs stellen… en misschien kom je uiteindelijk toch bij Balk uit of toch ergens anders!

1 like

Rij je even door naar Arie Kabaalstra, die woont daar toch ergens. :slight_smile:

TS vraagt nergens naar alternatieven. Enkel wat we van de Ball vinden.

(en ik memoreerde “nog ff doorsparen” )

1 like

Gave kastvorm. Mooie wijzerset.
Ik zeg, doen :+1:

1 like

Balk = Ball…

Heb sinds 2 maanden een Marvellight, erg tevreden, goed afgewerkt en mooi.
Het is wel een krassen magneet en ik denk ook dat ze sneller afschrijven dan gemiddeld vanwege onbekendheid. Maar om op jouw vraag terug te komen; gewoon dóen!

plaatje erbij…

2 likes

Vind het wel wat hebben. Ben ook wel benieuwd of dit hetzelfde Ball is wat ooit Omega heeft gesued vanwege de Railmaster?

https://www.thewatchcompany.com/blog/omega-railmaster-a-review-of-omegas-most-underrated-watch/

1 like

Mooie horloges van Ball, zo ook deze waar jij je zinnen op hebt gezet vooral omdat er niet al te veel poespas versiering op zit maar hij wel een eigen uitstraling heeft (gewoon een erg strak design; mooie kast en bandaansluiting, mooie indices en strakke wijzer). Rond 1,5 K vind ik hem wel waard als hij daarvoor te vinden is

1 like

Ja dat is inderdaad zo, alleen is het aanbod van ball horloges niet erg groot en is dit een vrij recent model. Ze zijn goedkoper dan list te verkrijgen via handelaren in de VS maar dan ben je uiteindelijk alsnog even veel geld kwijt na verzendkosten en invoerbelasting :frowning:

@drex Ik heb eerder inderdaad naar Sinn gekeken, maar om de een of andere reden spreken de designs mij niet zo aan ondanks dat veel mensen lyrisch hierover zijn. Ik hou gewoon meer van balls, of nouja, ball horloges.

@KaiseRRuby Dit is inderdaad het merk waar je op doelt. http://www.ballwatch.com/global/en/company/history.html

1 like

Ik heb een Marvelight, en deze zit al een kleine 4 jaar in de roulatie bij mij.
Buiten een occasioneel moment eigenlijk nog nooit zin gehad om er afstand van te doen.
Heel mooi afgewerkte, kwalitatieve en soms eigenzinnige horloges maken ze daar bij Ball.

4 likes

Persoonlijk niet zo’n voorstander van dit “soort” merken en zoals eerder gezegd als je hem mooi vind zien hem 2de hands aan te schaffen dat de eerste afschrijving al is geweest. Want dit soort merken dalen heel snel mede doordat ze zijn geïnspireerd op Premium merken. Maar vooral kopen wat je zelf mooi vind en een goed gevoel bij hebt.