Ball Watch

Beste forumleden,

Wij zijn juwelier Vaessen uit Heerlen en hebben sinds kort een nieuw merk, Ball Watch. Een Zwitsers merk die oorspronkelijk uit de Verenigde Staten komt (The Railroad watch).

Voor vele van jullie zal de naam nieuw zijn, de uurwerken zijn echter allen Zwitsers waarbij de meeste zijn voorzien van een COSC certificaat.

In overleg met Henrik (beheerder) hebben wij besloten dat we graag een educatieve zaterdagmorgen over dit merk willen houden. In samenwerking met de fabriek zullen wij u deze ochtend(-en) alle ins en outs van dit nieuwe merk laten zien en vertellen. Er zal een stuk uurwerk informatie zijn en u kunt een groot deel van de collectie bekijken. Deze morgen verplicht tot helemaal niks en is puur en alleen om dit nieuwe merk te introduceren onder de Nederlandse uurwerk/horlogeliefhebbers.

Wij hebben op deze zaterdagmorgen ongeveer ruimte voor 10 liefhebbers.

Hopend op een positieve reactie,

Met vriendelijke groet,

Victor Vaessen
Juwelier Vaessen

1 like

Ik ken dat merk al jaren de meeste horloge liefhebber kennen dat merk ook wel denk ik, we zitten namelijk niet alleen hier maar vaak lezen we ook mee op grote internationale forums, ik denk dat het grote publiek het merk inderdaad niet kent, daar zal je dan ook moeten promoten, ik vind het wel een leuk idee trouwens, er zijn vast wel 10 mensen hier die graag willen komen kijken.

Ik zal overigens nooit een ball kopen, daarmee zeg ik natuurlijk niet dat het een slecht horloge is, maar ik wil niet op me ball kijken hoe laat het is, zo heb je ook het horloge merk Raid, dat is ook een slechte merknaam, hoe laat is het? En dan zeg ik: wacht ik kijk effe op me Reet, of je vrienden zeggen: hee kijk jij eens op je Reet hoe laat is het enz enzā€¦

Ik ben benieuwd naar de fotoā€™s van die ochtend!

Ball is best leuk! Leuke technology, vooral de Fireman spreekt me aan. Heerlen is echter niet om de hoek. Animo moet dus vanuit de grote limbo tak op dit forum komen :slight_smile: :slight_smile:

Ondanks dat ik er nog nooit een in mijn bezit heb gehad, spreken de modellen mij enorm aan, zeker de wat sober vormgegeven modellen zoals de Fireman II op staal.

Wie weet komt er binnenkort wel eentje in mijn bezit, hoop ikā€¦

Helaas is Heerlen voor mij te ver weg (vanaf Den Bosch) anders was ik zeker aanwezig geweest!

In ieder geval veel plezier daar in het mooie Limburg!

Eric

floris Schreef:

Ik zal overigens nooit een ball kopen, daarmee zeg
ik natuurlijk niet dat het een slecht horloge is,
maar ik wil niet op me ball kijken hoe laat het
is, zo heb je ook het horloge merk Raid, dat is
ook een slechte merknaam, hoe laat is het? En dan
zeg ik: wacht ik kijk effe op me Reet, of je
vrienden zeggen: hee kijk jij eens op je Reet hoe
laat is het enz enzā€¦

Nou, die neiging heb ik niet. Noem mijn horloges nooit bij de merknaam (nijgt naar patserigheid imho). Ik kijk gewoon op mijn horloge. En mijn vrienden vragen gewoon hoe laat het is. :smiley:

Leuk redelijk tijdloos design trouwens, die Ball horloges

Ja Max Kool, ik zeg ook niet ik kijk effe op mijn Seiko, maar zodra het over reten en ballen gaat kan je er rekenen dat mensen in je omgeving wel de clown uit gaan hangen natuurlijk, dat bedoelde ik er mee :wink:

Voor mensen met vrienden zoals jij spreek je Boll dan ook gelukkig uit als ā€œbollā€ en niet bal. Dus nu kun je er met een gerust hart Ć©Ć©n bestellen bij Vaessen.

Mooie horloges (die al langere tijd op mijn wishlist staan - de Diver GMT bijvoorbeeld, in PVD). Helaas is Heerlen net te ver uit mijn route :frowning: maar mocht ik in de buurt zijn zal ik wel eens een keer gaan kijken.

Klinkt interessant maar wanneer is deze ochtend? Ik woon in noord limburg dus qua afstand nog wel te doen.

Wij dachten zelf aan 9 april of 10 april! We zullen niet te vroeg beginnen zodat iedereen die zin heeft kan komen.

Met vriendelijke groet,

Victor Vaessen
Juwelier Vaessen

10 april zit je misschien in het vaarwater van de Rikketik :)ā€¦

Excuses 16 april in plaats van 10 april!

Met vriendelijke groet,

Victor Vaessen

Lijkt me wel interessant, temeer omdat je op de stand in Basel niet meer echt gemakkelijk binnenkomt (begin 2000 overigens wel). Deze bijeenkomst valt een week na Basel, dus ik neem aan dat er genoeg nieuws te zien valt.

Ik heb zelf sinds enkele maanden een Ball Engineer II en ben er erg tevreden over (afgezien van het priegelige kroontje). Het is een degelijk klokje, perfect afleesbaar in slechte lichtomstandigheden en met een goede value for money (in tegenstelling tot wat sommige ā€œechteā€ Zwitserse merken durven te vragen). Ik woon om de hoek en wil graag die ochtend meemaken! Moeten we reserveren?

Leuk merk! Ik vind zelf dat ze mooie ā€˜toolwatchesā€™ maken, schijnt ook een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben.

U bent de eerste!

Hartelijk dank.

Ik heb al best wat over ball gelezenā€¦ wel mooie klokken maar voor de prijs zou ik een andere kopenā€¦
Overigens leuke historie ivm railroadā€¦
De crown guards zijn speciaal beschermt. Bovendien kan je met uurwerken die een 7750 als basis hebben de rotor vast zetten voor beschadigingen tijdens zwaar werk ā€¦ houthakken bijv

Interessant! Wel een end weg, maar ja, ik heb geruchten gehoord dat ze buiten amsterdam ook verharde wegen hebben. Ik zie het wel zittenā€¦

marijn Schreef:

maar ja, ik heb geruchten gehoord dat ze buiten amsterdam ook
verharde wegen hebben. Ik zie het wel zittenā€¦

Sterker nog, de A2 is de route naar de zon! En het zuidenā€¦

mlmjwj Schreef:

marijn Schreef:

maar ja, ik heb geruchten gehoord dat ze buiten
amsterdam ook
verharde wegen hebben. Ik zie het wel zittenā€¦

Sterker nog, de A2 is de route naar de zon! En het
zuidenā€¦

Probeer dan eerst maar de files door te komen tussen Amsterdam en Utrecht;)