Wij zijn juwelier Vaessen uit Heerlen en hebben
sinds kort een nieuw merk, Ball Watch. Een
Zwitsers merk die oorspronkelijk uit de Verenigde
Staten komt (The Railroad watch).
Voor vele van jullie zal de naam nieuw zijn, de
uurwerken zijn echter allen Zwitsers waarbij de
meeste zijn voorzien van een COSC certificaat.
In overleg met Henrik (beheerder) hebben wij
besloten dat we graag een educatieve
zaterdagmorgen over dit merk willen houden. In
samenwerking met de fabriek zullen wij u deze
ochtend(-en) alle ins en outs van dit nieuwe merk
laten zien en vertellen. Er zal een stuk uurwerk
informatie zijn en u kunt een groot deel van de
collectie bekijken. Deze morgen verplicht tot
helemaal niks en is puur en alleen om dit nieuwe
merk te introduceren onder de Nederlandse
uurwerk/horlogeliefhebbers.
Wij hebben op deze zaterdagmorgen ongeveer ruimte
voor 10 liefhebbers.
Hopend op een positieve reactie,
Met vriendelijke groet,
Victor Vaessen
Juwelier Vaessen
Leuk initiatief! Ik ken het merk ook al een tijdje. Ze zijn o.a. erg hot in Hong Kong, daar zag ik ze regelmatig in de vitrines van grote shopping malls en horlogeries.
Door het gebruik van H3 zijn ze voor mij minder interessant. Ik wil een soort âeeuwigheidsgevoelâ hebben bij mijn duurdere klokjes. Ben een beetje âgetiktâ in dat opzichte.
Daarentegen vind ik het wel weer leuk om te zien dat Ball gebruik maakt van verschillende kleuren H3 gecombineerd in de klokjes. Niet alleen dat bekende groene. Maar lekker spelen met oranje, groen en blauw.
Het was een leuke informatieve ochtend, met veel mooie horlogeâs (niet alleen van Ball). Wat betreft de Ball horlogeâs. Wat ik kan/kon beoordelen: Veel modellen, met voor ieder wel wat wils. Ik kende de modellen alleen van foto, en wat mij opviel was dat irl sommige modellen tov de fotoâs tegen vallen, maar andere modellen juist mooier waren. Prijs/kwaliteit verhouding is in elk geval zeer goed!! Mocht mijn komende horloge een Ball worden (ik twijfel nog steeds tussen meerdere merken) dan ben ik er qua model wel uit.
Het was een leuke informatieve ochtend, met veel
mooie horlogeâs (niet alleen van Ball). Wat
betreft de Ball horlogeâs. Wat ik kan/kon
beoordelen: Veel modellen, met voor ieder wel wat
wils. Ik kende de modellen alleen van foto, en wat
mij opviel was dat irl sommige modellen tov de
fotoâs tegen vallen, maar andere modellen juist
mooier waren. Prijs/kwaliteit verhouding is in elk
geval zeer goed!! Mocht mijn komende horloge een
Ball worden (ik twijfel nog steeds tussen meerdere
merken) dan ben ik er qua model wel uit.
afgelopen zaterdag werd een klein clubje liefhebbers/geĂŻnteresseerden zeer gastvrij ontvangen door de familie Vaessen in hun prachtige zaak in Heerlen.
in de pauze nog even het nieuwe atelier van Ferrie Schweitzer bekeken. Hij is er zeer op vooruit gegaan(tu). Na de pauze hebben we nog wat andere merken bekeken.
Zoals de prachtige Calibre van Cartier, een Seiko Ananta chrono, de nieuwe Oris BigCrown en wat chique Franck Muller horloges.
Het was een leuke meeting. Juwelier Vaessen bedankt voor de gastvrijheid, heerlijke vlaai, mooie horloges en de âgoody bagâ.