ball watches

Goedenavond,

Ik heb al een tijdje het merk ball op het oog.Vind dat ze erg mooie dingen maken. Heeft iemand ervaring met dit merk of het type engineer hydrocarbon? En zoja, hoe is de prijs kwaliteit verhouding?

Groet,

Marien Heldoorn

Ik vind Ball ook een erg aantrekkelijk merk en hoor er alleen maar goede dingen over.

Ik heb wel ervaring met het merk, niet met het type. In mijn ogen 1 van de meest ondergewaarde horlogemerken: hoge kwaliteit, eigen gezicht.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2052812,2052842#msg-2052842

Eric

toch gek dat zo’n mooi merk in nederland zo weinig aandacht krijgt. Of vergis ik me? Heb nog niet echt een nederlandse dealer gevonden.

Er zit een Nederlandse dealer in Vught (Ripassa) en Heerlen (Vaessen).

Erg mooi eric! Dat dacht ik dus ook. Lijkt me super afgewerkt. Wat voor uurwerken gebruiken ze? eta/valjoux?

Gaaf merk, met 'n eigen smoel (tu).

bedankt voor de info zover! Ik ga me verder verdiepen in de meersterwerkjes van ball! t’word mijn volgende aankoop. eerst effe sparen!

Fijne avond

Ik heb er een gehad (EricPP had 'm later) en heb nu nog een Ceramic XV.
Knots van een klok. Erg robuust en goed afgewerkt, zeker gezien de prijs.
De stalen band en de vorm van de lugs zorgen ervoor dat hij, ondanks flink formaat en gewicht, toch nog erg comfortabel draagt.

De stijl - je moet ervan houden, maar qua kwaliteit/prijs verhouding kunnen de ballen met de besten meekomen!

groet
Mark

Bedankt mark! Ik ga maar eens kijken wat ik echt mooi vind. Ik vind het wel mooi dat ze zowel heel sportieve als klassieke klokken hebben. Kan niet echt een keuze maken. heb al een breitling chronomat gt, dus misschien ga ik nu maar eens voor een dresswatch!

Ball gebruikt alleen ETA-uurwerken. Dit is mijn favoriete dress watch van Ball.

Eric

Ik weet niet waar inNederland je woont maar er zit een dealer in Mariaburg bij Antwerpen. (Grens met Brasschaat) Spooren juweliers.
De verkoper is er helemaal wild van. De meeste hebben lichtbevende tubes. Zo ligt er o.a. een héél mooi piloten model.

Ball is imo een apart merk (positief) met soms prachtige horloges. Zeker de moeite waard om je in te verdiepen. Succes!

Ik veronderstel dat je het al weet, maar ze gebruiken Tritium tubes voor verlichting. Voordeel is dat ze jaren redelijk constant oplichten, zonder ‘geladen’ hoeven te worden met licht. Dus de hele nacht door heb je dezelfde lichtintensiteit op je wijzers en wijzerplaat. Lichtgevende verf/lume geeft hoe langer hoe minder licht af. Voordeel van bijv. Luminova is weer dat het (volgens de fabrikant) niet verouderd over de jaren heen of aantal keren ‘opladen’. Tritium geeft (pas na heel veel jaren (30 ofzo) geen/amper licht meer.

Voor meer informatie en gebruikers ervaringen kun je natuurlijk ook eens op dit forum kijken: http://forums.watchuseek.com/f239/

Mooi spul(tu)
Zijn hun prijs dubbel en dwars waard.
Vraagt wel een forse pols.

Grt.

marnix.moed Schreef:

Ik veronderstel dat je het al weet, maar ze
gebruiken Tritium tubes voor verlichting. Voordeel
is dat ze jaren redelijk constant oplichten,
zonder ‘geladen’ hoeven te worden met licht. Dus
de hele nacht door heb je dezelfde
lichtintensiteit op je wijzers en wijzerplaat.
Lichtgevende verf/lume geeft hoe langer hoe minder
licht af. Voordeel van bijv. Luminova is weer dat
het (volgens de fabrikant) niet verouderd over de
jaren heen of aantal keren ‘opladen’. Tritium
geeft (pas na heel veel jaren (30 ofzo) geen/amper
licht meer.

Halftijd is 12,4 jaar. Dus het duurt wel even voor het helemaal dooft :wink:

lencoth Schreef:

marnix.moed Schreef:


Ik veronderstel dat je het al weet, maar ze
gebruiken Tritium tubes voor verlichting.
Voordeel
is dat ze jaren redelijk constant oplichten,
zonder ‘geladen’ hoeven te worden met licht.
Dus
de hele nacht door heb je dezelfde
lichtintensiteit op je wijzers en wijzerplaat.
Lichtgevende verf/lume geeft hoe langer hoe
minder
licht af. Voordeel van bijv. Luminova is weer
dat
het (volgens de fabrikant) niet verouderd over
de
jaren heen of aantal keren ‘opladen’. Tritium
geeft (pas na heel veel jaren (30 ofzo)
geen/amper
licht meer.

Halftijd is 12,4 jaar. Dus het duurt wel even voor
het helemaal dooft :wink:

Precies, daarom gok ik ook dat ergens na 30 jaar ofzo minder goed bruikbaar wordt. En ik had ergens gelezen dat halftijd ook niet betekent dat ie de helft minder goed zichtbaart wordt. Dus wie weet kun je er nog langer meer doen. En het is misschien ook afhankelijk van hoe goed je oogjes (dan) zijn.
Zo kom ik wel es klachten tegen dat de lume van Casio bagger is. Ik vind ze niet zo fel als een Seiko Monster ofzo, maar prima te doen voor een nachtje/langere tijd in het donker.

Zag afgelopen weekend een opstelling van Ball bij juwelier van Koningsbruggen in Zoetermeer.

licht bevende tubes?

Dat is inderdaad wel heel bijzonder :stuck_out_tongue:

(:smiley: