Ball

Twee weken geleden ben ik geslaagd in mijn zoektocht naar een horloge dat ook 's nachts goed af te lezen is. Ik heb bij de enige officiële dealer in Nederland mezelf getracteerd op een Ball Engineer II, een eenvoudig horloge met drie wijzers, een datum en “arabische” cijferplaat (voor foto’s verwijs ik jullie graag naar de site van BallWatch). In de wijzers en op de plaat zijn 27 microcapsules verwerkt, die bij donkerte veel en lang licht uitstralen en daardoor zorgen voor een optimale afleesbaarheid. Het contrast is hoog, maar daarnaast lichten de wijzers ook nog 'ns op in een andere kleur dan de cijfers en de indexen. De Ball is daardoor in het donker nog mooier dan overdag :>). Ik heb het ding de afgelopen weken continu gedragen en nooit meer gecorrigeerd. Inmiddels loopt 'ie bijna 40 seconden voor, en dat vind ik een heel acceptabele score. Ben je op zoek naar iets bijzonders, dan is Ball een leuk alternatief. Het is al een ouder merk, maar wordt sinds enkele jaren in Zwitserland in elkaar geschroefd met betrouwbare zwitserse ingrediënten, en is ook 'n beetje innoverend bezig. Wat het merk nu extra aantrekkelijk maakt: a) de dealer geeft de keus tussen korting of extra garantie, en b) om het merk te promoten kreeg ik er goodies bij (rugzak, multifunctionele pen met ingebouwd lampje en een Siggfles van Ball). Aanbevolen! Ik ben overigens benieuwd naar jullie ervaringen met het merk!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Enne bij een nieuwe aanwinst topic verwacht ik eigenlijk wel gewoon eigen foto’s!! Vermoed dat ik daarin niet de enige ben. :wink:

Heb me onlangs een beetje verdiept in de duiker van Ball en zag er prima afgewerkt uit!

Ik sluit me aan bij Bidle dat ik foto’s wil zien :slight_smile:

Overigens nog gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

Hallo,

toevallig deze?

http://www.ballwatch.com/html/index.php?option=com_collections&task=1&mid=386

Yep! Hij is ook verkrijgbaar met een wit cijferblad, maar deze beviel me het beste!

Mijn beste,

Alhoewel ik geen ervaring heb met het merk ‘Ball’, ben ik er van overtuigd dat je een geweldig horloge om de pols hebt.
En wat nog veel belangrijker is,
het is jou keuze, jij bent er blij mee en dan is het goed!!

Overigens, dank voor je heldere uiteenzetting betreffende het merk ‘Ball’.
Zo blijf ik bij de tijd!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mijn favoriete horloge als we naar de film gaan :slight_smile:

Ik heb een tijdje zitten dubben of ik ook de nieuwe Diver Worldtimer aan de collectie toe zou voegen. Ik heb een dealer hier in de VS gevraagd of ik 'm eens in het echt kon zien. Hij heeft 'm laten komen en nadat ik 'm even om had (de worldtimer, niet de dealer) heb ik vriendelijk bedankt.
Wellicht wat voor Schmeink ?! Dat ding is behoorlijk flink; zo’n 45 x 15mm… Overigens wel met uitstekende stalen band EN erg fraai afgewerkt (zeker gezien de relatief vriendelijke prijs).

Nu is er ook een ander model worldtimer - geloof in de railmaster series ofzo… Daarvan is de kast wat kleiner (42 x 13 mm) dus misschien is dat wat!

Groet
Mark

Bijzonder merk en bijzonder horloge. Veel draagplezier gewenst.

Proficiat! Lekker algmene klok die overal bij kan. Net zoals een Rolex Explorer.

En leuk die verschillende kleurtjes.

Idd een mooie algemene klok. Ball staat ook op mijn (door dit forum enigszins uit z’n voegen gegroeide) wishlist.

Veel plezier met je horloge, enne: FOTO’S (tu)

Welke dealer ben je geweest? Wil ze ook wel eens gaan bekijken daar. En FOTOS aub (incl Lume shot).

Zoltar Schreef:

Welke dealer ben je geweest? Wil ze ook wel eens
gaan bekijken daar. En FOTOS aub (incl Lume shot).

Er is er maar eentje in Nederland: Heerlen.

Maarre waar blijven de foto’s!!! :slight_smile:

Staat ook nog ergens boven aan mijn verlanglijstje!

Eric