Baltic aquascaphe pre-order

Erg gaaf zeg

Hmmm.

En dat deed me dan weer aan deze denken:

Was het dus toch een hommage. Maar in ieder geval van een blancpain. Kortom, blancpain vibes altijd goed.

3 likes

Los van het feit dat 1 van de mede-oprichters, Etienne, mijn eigen merk op diverse fora beklad (Méraud Bonaire), is het geen lelijk ding de Aquascaphe. De endlinks lijken me enkel niet top.

3 likes

Leuk,aardig,maar inderdaad stevig aan de prijs . Die Baltic.

Steinhart blijft stug Rolex-hommages maken. Alleen om die reden vind ik zo’n Baltic (ook ‘geïnspireerd’, door een Waltham of Blancpain, denk ik) al sympathieker.

Er zijn zoveel leuke duikhorloges / skindivers gemaakt in die tijd. Enkel naar Rolex kijken (Hallo Steinhart!) is makkelijk, lui en goedkoop…

1 like

Even off-topic.

Lees mee hoe “origineel” Blancpain op zijn beurt was :wink:

Er staat dat Von Buren in '49 begon met horloges, maar er wordt niet weerlegd dat Blancpain de duikring uitvond.

Er is sowieso heel weinig te vinden over de eerste jaren Squale, dus ik vraag me af of iemand iets van een bron of site heeft die daar opheldering over biedt.

1 like

Blijft een beetje in nevelen gehuld inderdaad. Ik zit dichtbij mensen van Squale en zal het eens vragen!

Ik moet zeggen dat mijn eerste associatie de bonaire was.

Enig idee hoe het kan dat het design zoveel weg heeft van elkaar. Toeval?

Puur toeval. Was voor mij minder leuk nieuws toen ik Baltic hun post zag eind augustus.

Aan value for money, trek je bij mij aan het langere eind. Bij Baltic krijg je staal of tropic, bij mij staal of leder en gratis tropic, nato en een strap tool… Om dan nog het Zwitsers uurwerkje te vermelden.

Stevige prijs. Daarvoor zou ik verwachten dat de end links wat beter aansluiten en het gehele ontwerp wat beter op elkaar afgestemd is. ‘Hun visie’ op de perfecte duiker heeft wel een erg ‘hommage’ gehalte.

Even snel naar gekeken, op vrijwel alle fronten een veel betere deal. Totaalplaatje klopt van dit horloge.

Nou ben ik stiekem wel benieuwd…

Ik hoef niet in detail te treden, is off topic maar op een Frans forum was hij al aan het vermelden in een Méraud topic dat zijn prijs al aan €579 start (enkel tropic weliswaar), Engels forum ook enkele zaken. Soit, niet leuk, vooral onprofessioneel maar langs de andere kant wilt het zeggen dat hij me als concurrent ziet. Baltic is in mijn ogen moeilijk nog een micro te noemen, met +1000 horloges te verkopen op jaarbasis. Ze hoeven niet te vrezen voor Méraud, die weg wil ik niet op. Hehe.

3 likes

Bizar. Nergens voor nodig. Er zijn een aantal horloges in een soortgelijke stijl en die kunnen prima naast elkaar bestaan.

Maakt het meteen een stuk minder aantrekkelijk om een horloge van zijn merk te kopen (ik had een blauwe HMS 001). Ik ben het helaas al vaker tegengekomen: sneren richting concurrenten, ongelukkige politieke uitingen, etc. Echt een afknapper voor mij.

Ik zag op mijn Instagram feed voorbij komen dat de preorders nu geopend zijn. Vind het toch een mooi horloge, met de metalen strap. https://www.instagram.com/p/BpnRetDl7Fq/

1 like

Een strap is niet van metaal, maar stof of leer. Dan heb je het over een bracelet.

Denk dat ik de Meraud wat mooier vind, maar die BOR staat hem goed.

Iemand al een e-mail ontvangen dat zijn baltic aquascape onderweg is?

:v:

1 like

Nee nog niet! Jij wel?

1 like

Lullo ben je ook! :nerd_face:

P.s. hier óók niks!

2 likes

Nop. Maar verwacht hem wel.

Wat ik vreemd vind is dat ik een e-mail heb ontvangen, al een tijd geleden, dat ik 1 van de eerste 300 genummerde krijg, en later een e-mail met een pre order nummer erin boven de 1000?! :see_no_evil:

Kan natuurlijk zomaar een nummer zijn :thinking:

1 like