Dag Jim,
Ik had ze binnen gedaan bij een juwelier (geen horlogemaker ) nadat ze verkeerd is beginnen lopen, maar het is er niet beter op geworden. Hij zou er een “onderhoud” op gedaan hebben, al weet ik helaas niet precies wat hij daar destijds allemaal mee bedoelde.
Mss eens langs juwelier luyten in turnhout gaan heeft 3 goede horloge makers ,en is niet zo ver van mol
Mocht je ergens een kompas hebben dan kan je daarmee uitsluiten of bevestigen of het magnetisme is. Klokje er vlak boven houden en een beetje bewegen. Als de naald meebeweegt dan weet je genoeg
Als je mazzel hebt komt dit door een schokje en kan een horlogemaker dit zo zien en oplossen.
Als je pech hebt…
Tenzij je heel erg gehecht bent aan het uurwerk, zou ik deze gewoon laten vervangen. Is qua arbeid denk ik de goedkoopste oplossing.
Volgens mij twee jaar garantie bij Baltic dus je hebt goeie kans daar bot te vangen al kun je het proberen.
Het is wel een erg slechte horlogemaker als het horloge zo terug komt.
Kans is groot dat dit het eerste en laatste horloge van Baltic was.
Bedankt
Pure pech. Baltic staat verder prima bekend.
Zei je nou dat dit horloge een service-beurt heeft gehad

Dat is ook een heel verschil!
Die andere 1437 minuten elke dag loopt ie wel goed ?
Omg, flauw. Sorry. I’ll see myself out
Ben zelf groot fan van Baltic heb het er dan ook meerdere. Ik zou baltic zelf even benaderen. Hun service is echt heel goed!
Ik had een bicompax 001 voor weinig op eBay gekocht. Bleek dat een van de lugs was gebogen waardoor er alleen nog een NATO bandje op kon.
Heb toen ik toevallig in Parijs was mijn horloge afgeven voor reparatie (je kan hem ook gewoon opsturen) en voor €75,- hebben ze een de kast vervangen, en werd het horloge 2 weken later netjes naar NL gestuurd in een nieuwe doos (die ik er niet bij had, dus dikke plus)