Sinds enkele maanden (veel te lang gewacht) loopt m’n Baltic Aquaschaphe zo’n 3 minuten (!) verkeerd per etmaal. Ik heb ze al eens binnen gedaan voor onderhoud (horloge is amper 3 jaar oud), maar heeft niet geholpen.
Een goede vriend denkt dat ze mogelijks last heeft gehad van magnetisatie (inductievuur, HAM-radio apparatuur (al lijkt dat laatste wel ontkrachtigd)) .
Weet er iemand een goede horlogemaker in de buurt van Mol (BE) die hier eens naar zou kunnen kijken?
Ineens veel te snel lopen is zeer wrs. magnetisme. Ik heb dat ook een keer gehad met mijn Breitling Wings automatic. Ik weet niet hoe die ineens zo gemagnetiseerd is geworden, maar was bij de juwelier zo gepiept. Echt seconden werk!
Inmiddels heb ik zelf zo’n demagnetiseer apparaatje gekocht. Kost niet veel en blijkbaar is er ook niet veel ingewikkelders aan?
Off-topic kijk tip: zie ook even het mooie gephotoshopte plaatje nr.6!
Is het horloge gevallen of heeft het een ander soort (niet-elektrische) schok gekregen? 3 minuten is wel veel, maar hopelijk kan het worden opgelost door het simpelweg te laten afstellen.
Edit: hoewel je zou mogen hopen en verwachten dat het horloge is afgesteld toen het een service kreeg…
Bedankt voor de antwoorden en informatie. Het horloge is niet gevallen en ik kan niet zeggen dat het een andere (niet-elektrische) shock heeft gekregen.
Ik ga 'm opnieuw binnen doen, dan wel bij een andere juwelier.