Baltic MR01 - toekomstige onderhoud door horlogemaker mogelijk, of toch niet?

Dag allemaal,

Zoals de titel al zegt, ik heb een Baltic MR01 die nog prima onder garantie valt voor de komende 1,5 jaar. Mijn enige reden om te twijfelen over de verkoop is dat ik wil investeren in een duurder horloge. Dit komt puur doordat ik niet weet of een horlogemaker de micro-rotor in dit horloge kan servicen als het ooit onderhouden moet worden of iets vervangen moet worden.

Zijn er mensen hier die hier wellicht antwoord op kunnen geven? Wat zijn jullie ervaringen? Ik wil graag weten of iemand meer informatie kan delen om me te helpen bij het nemen van een beslissing.

Je kan 'm toch bij Baltic laten servicen?

Gewoon hun contactpagina even volgen; Contact - Baltic Watches

1 like

Na 1,5 jaar heb je geen garantie meer van Baltic als bedrijf. Als er daarna iets kapot gaat, heb ik van meerdere mensen gehoord dat het repareren en vervangen van onderdelen binnen een Chinese micro-rotor heel lastig en behoorlijk duur is.

Service heeft niks met garantie te maken. Ik snap niet helemaal waar je heen wilt. Als je je auto nieuw uit de showroom haalt en je gaat na de garantieperiode naar de dealer voor onderhoud of er is iets stuk, dan kunnen ze het toch ook gewoon fixen?

1 like

Het vervangen of repareren zal ongetwijfeld veel duurder zijn dan de aanschafprijs. Ik kan me niet voorstellen dat Baltic dit doet voor 100 euro.

Dat is toch gewoon zo’n Hangzhou uurwerkje? Die kost misschien een paar tientjes dus geheel laten vervangen zou niet zo duur en/of een probleem moeten zijn :sweat_smile:

Bij Chinese auto’s is dat ook niet zo vanzelfsprekend, Er zijn al de nodige Chinese EV’s total loss verklaard bij de geringste schade of problemen omdat er hier niemand is die ze repareren kan of wil :wink:

Toch maar contact opgenomen met Baltic. De kosten variëren tussen 110 en 220 euro, inclusief het terugsturen van het horloge na onderhoud, zelfs buiten je garantie. Dat is redelijk gezien het feit dat het toch van Baltic zelf komt; het is niet extreem duur mocht je het een keer in drie jaar moeten onderhouden.

2 likes

Then again
 ik weet niet welke kleur het is, maar als je mij die MR01 aan een ‘ikhebgeenzinindeonderhoudskosten’prijs wil laten, PM maar :crazy_face:

1 like

Je moet ook geen Bouw Je Dromen Zeehond kopen :rofl: :rofl:

3 likes

Is een beetje vaak. Een uurwerk kan echt wel wat langer lopen zonder problemen.

2 likes

Nee, beter wat anders uitzoeken :laughing:

1 like

In het Joegoslavische gezegde “Hoe meer geld, hoe beter de muziek,” schuilt een bredere waarheid over het leven: wat je investeert, bepaalt de kwaliteit die je ontvangt. Dus, ook zo met horloges :smiley:

Niet al te letterlijk nemen :wink: NH35 is kwaliteit en gaat jaren mee dat snappen we.

1 like