Het is misschien nog een beetje vroeg voor een topic, maar de Franse horlogemaker Baltic heeft nu al een tipje van de sluier opgelicht dat er in de tweede helft van september nieuwe modellen uitkomen die twee van de drie huidige collecties HMS 001 en BICOMPAX 001 vervangen (zie inzet). De twee collecties die worden vervangen zijn drie jaar geleden gelanceerd en halen hun inspiraties uit de jaren 40. Het is dus tijd voor een update!
Baltic heeft wel al aangegeven dat de case ongewijzigd blijft en dat de veranderingen zich dus voornamelijk concentreren op de dial. Op zich is dat niet erg aangezien de case een aantrekkelijk formaat en mooie vormen heeft (38mm (diameter) x 47mm (lug to lug).
Eerder heeft Baltic al een keer in samenwerking met Worn & Wound een Limited Edition uitgebracht van bovenstaande 2 modellen met een ‘salmon’ plaat. Net als de befaamde Seiko is dit model erg begerenswaardig en nauwelijks aan te komen. Is er überhaupt iemand van het forum die de LE heeft?
Vandaag heeft Baltic een teaser op social media gezet van de nieuwe (of geüpgrade) collectie. Maar hopelijk komen er wel meer kleuren bij.
Sinds de Baltic AQUASCAPHE ben ik erg geïnteresseerd in het merk. Mede dankzij de gelikte marketing campagnes (en gave filmpjes!) heb ik al een paar keer op de springplank gestaan om hem te bestellen. Ik ben daarom heel benieuwd waarmee ze straks komen. Later deze maand zullen we het weten. Stay tuned…