Baltic Only - Show je Baltic!

Gaaf, maar niet op de stalen band voor mij… en inderdaad ook niet 2500eu mooi. Wel weer twee leuke stopwatches die meegeleverd worden!

Baltic Hermetique weer :sunny:

12 likes

Ik doe vandaag fris wit

8 likes

Deze zou eigenlijk meer draagtijd moeten krijgen.

8 likes

Een duikhorloge in de regen.

6 likes

12 likes

Ik heb de foto weleens eerder geplaatst.

8 likes

Ik was allicht een van de eerste kopers…

4 likes

Iemand dit nog gevolgd?
Only Watch veiling gisteren, waar een piece unique Baltic werd geveild.
Zekers een bijzondere Baltic, perpetual calender en fraai paars (gewaagde kleur!).
Met 37mm wel aan de kleine kant vind ik persoonlijk, richting 40 had mij mooier geleken.
Met richting de 70.000 euro (!!) de duurste Baltic ooit denk ik… wow!
(Prijs na invoer naar NL, veilingkosten van Christies weet ik niet, prijs is een inschatting :wink: ).
Ben benieuwd of Baltic ooit een betaalbare spin-off van dit model gaat lanceren…

8 likes

Ik ben echt flabber gasted van dat model. En wat hij op de veiling heeft gedaan. Dit belooft wel veel moois voor Baltic voor de toekomst.

1 like

Indrukwekkend horloge en inderdaad ook een indrukwekkend resultaat op de veiling. High score net als Patek :crazy_face:

Hallo, even een vraagje voor de Baltic crowd: ik heb een Baltic als inruil voorstel op een ander horloge gekregen, en ik weet erg weinig van Baltic dus ik weet niet zo goed wat ik er mee moet… Mag ik hier wat meningen lospeuteren?

Het gaat om een Bicompax PERPÉTUEL Limited Edition (71 stuks), een enkele keer gedragen maar verder full set en compleet. Heeft dit horloge een meerwaarde ten opzichte van de andere Bicompax modellen? Zijn er al Baltic verzamelaars? Is er iets anders wat ik er over moet weten? Hoor het graag, en plaatje voor de sfeer natuurlijk :point_down:t2:

7 likes

Hangt er een beetje van af wat de inruilwaarde is…

Ik kende dit model nog niet. Naar wat ik zo snel kon vinden is het horloge in 2020 uitgebracht voor ± 1500 USD. Google geeft een aantal veilingen weer, waar dit horloge tussen de 1175 en 3000 EUR doet. Dat is nogal een verschil.
My 2 cents… Dit horloge zal waarde hebben voor de juiste verzamelaar. Maar volgens mij gaan er niet heel veel zijn.
Dat gezegd zijnde vind ik het een tof horloge met een leuke kleur. Of dat de meerprijs tov een normale bicompax waard is :man_shrugging:

Tnx @Pixel Geeft weer een beetje extra houvast. De aanbieder geeft aan dat de waarde volgens hem 1500 is. Ongeveer list dus. Maar vraag me af hoe goed dat eruit te krijgen gaat zijn… Is een beetje wat je zegt; wordt zoeken naar de juiste koper dan denk ik. Maar hartelijk dank dus voor je input!

1 like

Hermétique Glacier

29 likes

Schitterend. Even een vraagje over dit model #dtv. Ik zie aan de buitenkant van de lugs gaatjes zitten. Betekent dit dat er geen ‘normale’ band om kan en alleen iets van Baltic? Of zijn het gewoon andere pushers, of zit het er om nog een andere reden?

1 like

Dankjewel!

Om je vraag te beantwoorden: Nee, ook banden van andere merken kunnen op dit horloge. Sterker nog, de band die je op de foto ziet is van een ander merk.

Het is iets optisch denk ik. Gladde lugs zien er mooier uit. Daar staat tegenover dat doorlopende gaten makkelijker te boren zijn. En niet onbelangrijk, het maakt een bandenwissel erg makkelijk. Simpel een pennetje in het gat steken, iets duwen en de pushpin komt los. Vrijwel geen kans op schade!

1 like

Dank voor je antwoord!

Als deze in productie zal gaan :heart:

13 likes

Deze draagt echt fijn…

14 likes