en we noemen hem: ‘heures du monde’.
Iemand de nieuwe Baltic Worldtimer al gezien? interessante variant weer, met de stedendial als manual draaibare lunette. Even over nadenken …
en we noemen hem: ‘heures du monde’.
Iemand de nieuwe Baltic Worldtimer al gezien? interessante variant weer, met de stedendial als manual draaibare lunette. Even over nadenken …
Leuk idee maar vreemde verhoudingen in allerlei opzichten. Het klopt voor mijn ogen allemaal niet.
vertel …
Ik vind hem op zich ok, en ‘anders’. Maar belangrijkste wat ik mis is quick-set voor de urenwijzer, als een true GMT
Bij deze draai je bezel naar de gewenste positie. De wijzers volgen dan aan de tijdszone.
Zeker waar, maar ook iets andere prijs ![]()
En dan ook nog eens zonder hour quick-set …
Weet ik. Vind de prijs van de Baltic echt scherp, maar de wijzerplaat vind ik te druk
Te grote lug breedte voor 37mm, kolderiek kleine wijzerplaat en wijzertjes. Als je van 37mm al zoveel afhaalt door een brede bezel met 2 rijen tekst en ook nog een 24 uur binnenring…
Ben het helemaal eens met de maat … 37mm is te klein.
Maar ik heb de indruk dat ze ruimte hebben ‘gewonnen’ door de steden naar de lunette te verplaatsen, en zeer goed leesbaar.
En dan de dial met de 24-uur ring binnenin, die dan ook erg leesbaar is.
Stuk beter dan heel veel andere worldtimers, waar je leesbril nodig hebt als de stedenring binnenin zit.
Ik vind die nieuwe versie van de Frederique Constant als hierboven getoond prachtig, maar leesbaarheid is minder, en de prijs het dubbele (en nog geeneens een hour hand quick-set :-))
Maar hij had van mij zeker 40mm of zelfs 42mm mogen zijn