Balticus ervaringen?

Ik heb nogal affiniteit met Slavische talen en culturen, daar reken ik nu dan voor het gemak ook maar horloges bij om mijn horlogegekte te verantwoorden. Na Vostok(s) en Raketa, dacht ik “waarom niet ook een Pools merk erbij?”.

De Stardust heeft ook nog eens wat weg van een merk dat ik erg mooi vind, maar niet kan betalen. :upside_down_face:

Veel berichten op het forum ben ik er niet over tegengekomen verder, dus nu is mijn vraag, wie van jullie heeft een Balticus in zijn bezit? Hoe is de kwaliteit en hoe draagt het?

4 likes

Daar voeg ik dan Letland en Litouwen aan toe.

1 like

Ik heb ooit de Stardust gehad. Hele toffe wijzerplaat, maar het is daardoor wel een bling ding. Ik vond de kast vrij grof en dik. Het is best een zware jongen op staal.
Dat je exact dit horloge ook kunt krijgen met een ander stickertje erop: Paul Rich, vindt ik wel een heel vet minpunt.

1 like

ik vind dit topic terug
Balticus Stardust

1 like

Had je de 40 mm?
Die Paul Rich ben ik ook tegengekomen inderdaad, dat is gewoon helemaal een AP-aftreksel met die schroefjes.

Beter een 35mm Tissot PRX. Die worden vast ook in Polen verkocht.

2 likes

Wellicht telt dat ook inderdaad, daarmee is het wel een Poolse Tissot :upside_down_face:
Maar zeker een schoon exemplaar, bedankt voor de tip.

1 like

Merci. Dat topic was ik inderdaad wel tegengekomen, daardoor ook wel fan van die betreffende wijzerplaat.

Die plaat blijft een feest. Hij is wel fors en dat is de reden waarom hij in principe het nest zou mogen verlaten. Zou ik wel weer op zoek gaan naar een andere met een Stardust dial.

1 like

Ervaring heb ik er niet mee, wel een aantal maal het gevoel gehad om er een te moeten kopen. Na verschillende malen in verdiept te hebben kwam telkens het zelfde verhaal terug: het horloge draagt groter dan de afmetingen doen vermoeden, heb bescheiden poolsen (ja ik maak hem gewoon :sweat_smile:) dus dat is de reden dat het nooit tot een aanschaf is gekomen. Als het goed is was er ook een kleinere variant maar dan werd het weer een date of small second model, dat doet weer afbreuk op het geheel.

5 likes

Lekker hoor :joy:

De damesvariant is 37 mm en dat is ook wel echt mijn max inderdaad.

1 like

:rofl::rofl::rofl:

Chapeau.

1 like

Ik heb een stardust en zoals eerder aangegeven is de plaat erg leuk, ontwerp is natuurlijk erg geleend van een ander merk maar desalniet te min strak afgewerkt.

Helaas wel moeten constateren dat in de zomer mijn pols precies tussen 2 schakels in zit, de winter maatvoering is te strak en een schakel er bij is te los.

Mocht je in of om Amsterdam zitten en je wilt een keer kijken laat maar weten

1 like

Hm, dat is wel een minpunt.

Leuk aanbod, thanks!

1 like

Ik heb er eentje gehad, @Riepos heeft er vaker eentje gehad :rofl:

Erg gaaf ding, wijzerplaat is erg mooi maar niet te vergelijken met aventurine platen van duurdere merken. Na het zien van de CvdK van @Bap en de Speedmaster met deze wijzerplaat weet je hoeveel mooier het nog kan zijn.

2 likes

Zo op de foto zijn dat ook wel echt prachtige wijzerplaten.

Foto’s doen er geen recht aan, je moet ze met eigen ogen zien om het 100% te ervaren ivm stereoscopie.

Begrijpelijk. Ik hoop ze zeker eens te mogen aanschouwen :wink:

Ik heb de gouden 37mm dames variant en zoals al eerder is aangegeven draagt hij inderdaad veel groter (en zwaarder). Hij is qua afmeting redelijk te vergelijken met de seiko skx 007. Iets wat ik persoonlijk niet storend vind in het echt, maar wat op foto’s wel echt heel (te) groot lijkt voor mijn pols. De aventurijn plaat is echt heel mooi in zonlicht, dat kun je niet op een foto vastleggen. Kortom, ik ben er na 4 jaar nogsteeds heel blij mee. Moet inmiddels wel even de batterij vervangen.

Same! :wink::v:t3:

2 likes

Superleuk, thanks! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like