Ik heb een horloge waarvan ik regelmatig de band wissel. Ik heb daarbij onder andere twee vrij dure leren banden (alligatorleer, kosten nieuw ruim over de 200E per stuk). Ik zie dat eentje langzaam wat beschadigd raakt bij de aansluiting aan de kast. Waarschijnlijk omdat ik mijn springbar tool er tussen wurm bij het wisselen.
Kan ik deze ‘standaard’ banden ergens laten aanpassen, zodat ze met een 20mm quick release springbar kunnen werken? Zo ja, waar (en wie heeft met dit adres ervaringen)? Het zou wel direct ‘goed’ moeten gebeuren. Als ze daarna uitscheuren dan kan ik ze weggooien namelijk.
Ah, ja. @Ko-Banden kan jij dat? Zo ja, dan ga ik even op zoek naar waar ik topkwaliteit 20mm quick release springbars kan vinden. Ik neem aan dat je die door het nieuwe gat er in kan steken?
Ik zag laatst hier een berichtje van iemand die zo’n tangetje heeft. Geen idee of hij er ook zoveel voor had betaald. Maar misschien geeft dat goede moed voor het zoeken, anders kan ik het morgen even proberen.
Nagenoeg elke band krijgt deze behandeling. Wellicht dat een lokale horlogemaker er eentje heeft liggen.
Je zou het ook kunnen proberen met een scherp mesje, maar geen garanties, etc. Zo heb ik het hiervoor weleens gedaan en ging best goed.
Gewoon een Google voorbeeld, geen idee of het iets is.