Beste forumleden
Ik wil een croco lederen band bestelen met een vouwsluiting van Breitling (voor mij Navitimer)
Maar vroeg me af als ik nauw om de week wil wisselen met mijn stalen band .
kun je dat heel makkelijk zelf doen of moet ik elke keer maar naar de juwelier .
want ik weet niet hoe dat moet en is het wel makkelijk te leren ?
en moet ik dan allemaal gereedschap ervoor kopen (ben namelijk een amateur)
1.) Het is niet moeilijk
2.) Oefening baart kunst
3.) Begin met een goedkoper horloge, zodat je je duur niet direct beschadigt.
4.) Je hebt zo’n tooltje nodig: 
Zijn te verkrijgen in verschillende kwaliteiten en merken. Ik heb een goedkoop en ik kan er mijn Breitling ook met doen… Dat is een persoonlijke keuze …
Best Mathias
Waar kan ik zoon tooltje kopen ?
En hoe heet zo iets ?
per ongeluk bericht per pb gestuurd…niet echt nodig natuurlijk, maar goed lees m maar even.
gr. ML
hier heb je antwoord via pb
Als je stalen banden met volle eind-schakels (solid end links) wil afnemen moet je dikwijls beide einden van de bandpen TEGELIJK samendrukken (zeker als de eind-schakels héél nauw ansluiten tussen de “lugs”, zoals bijna steeds het geval is bij Breitling).
Dat lukt het best met dit tooltje uit de lijst op de door jou opgegeven website:
Met bovenstaand tooltje kan je overigens ALLE bandpennen op een elegante manier afnemen en plaatsen.
Voor een gewone bandpen-tool raad ik je volgende aan (wegens simpel en stevig) :
MVG,
Chris.
Klopt wat Morse zegt. Het zou handiger zijn alles ik het bovenstaande tooltje had voor de Breitling Pilot band …
Volgende Rikketik naar kijken …
Heb de bovenstaande tooltje besteld.
Hoop dat ik het snel binnen heb.
dan kan ik gaan oefenen.
Dus bedankt voor Julie advies
Om het veel gemakkelijker te maken, koop nog een Navitimer met crocoband.
Hoef je niets te wisselen.
Groeten
Jack
Daar zat ik nou ook aan te denken B)-hahaha