Bij een zolder opruiming kwam ik een “Flipper Quarz Leader” tegen die ik omstreeks 1980 rechtstreeks gekocht heb bij de fabriek van Fortis. Ik zocht destijds contact met Eloga, maar hoorde toen dat Fortis dat bedrijf had overgenomen. Zij hebben destijds de “Flipper lijn” gewoon voortgezet
onder de Fortis naam en kennelijk ook naamloos. Overigens de Eloga Flipper was wezenlijk anders. Later verliet Fortis de Flipper naam en werd het Fortis Colors.
Ik haalde het horloge uit het originele doosje en toen bleek dat zowel de zwarte als de legergroene band de tand des tijds niet hebben overleefd.
Uiteraard kan ik nato’s gebruiken, maar originele bandjes lijken mij toch leuker. Het horloge (“de module”) kan je uit de band duwen en dan in een andere kleur band terugzetten.
Ik zie diverse websites waar de Fortis Colors bandjes te koop zijn, naar ik weet niet 100% zeker of de diameter gelijk is.
Indien er iemand een Fortis Colors heeft dan vriendelijk verzoek om even de diameter van de module en de diameter vd binnenkant bezel op te meten.
Alvast heel veel dank!