Band frustratie Seiko 62MAS

Ik heb het precies andersom. Ik heb de SJE093, maar ik vind de tropic geen succes. Ik zoek ene mooie stalen band.

Ik doe ook geen moeite om een stalenband hier voor te zoeken…
Rubber wins!

1 like

Draag mijn horloge ook op of voor het botje. Meer richting elleboog vind ik geen gezicht…

1 like

Ik vind de solid endlink met rubber bandje van Clockwork Republic ook een hele geslaagde oplossing, ik heb deze zelf op mijn Seiko Sport5 en ben er zeer tevreden over

2 likes

Dat mag, jullie zijn daarmee in de minderheid, maar het is toegestaan

Ik ben geen liefhebber van andere banden dan staal. Maar op een duiker, en zeker in jouw geval door de grove sluiting is dit een goede oplossing.

Moet je eigenlijk de band van de SLA017 regelen denk ik. Volgens mij ook 19mm.

Je zou de mijne wel mogen proberen als je een keer zou willen. Verkopen doe ik niet, want ik breek geen sets op :rofl: .

2 likes

Heb de spb453, end link past dan niet, had hier ook naar gekeken.

1 like

De mijne is 20mm.

Klopt. De SJE093 heeft 19mm band aanzet.

Ik vind de band van uncle seiko voor de 6139 best een goed alternatief en het draagcomfort is top. De meningen zijn erover verdeeld hoe deze band aansluit op de kast, maar mij stoort het niet

Een SPB143 op rubber kan wat mij betreft altijd en lust ook veel kleuren.

Als alternatief op de grote Seiko sluiting, zou ik onderstaande aanraden. Meerdere mensen op HF hebben deze al in gebruik.
Ik heb hem op 2 Seiko’s zitten en is afgeleid van het systeem dat Doxa gebruikt op hun veel te dure clasp.

Heb je daar een linkje van? En is het dan een complete band, of moet je de end-links er nog los bijbestellen?

1 like

Het is de hele band, geen losse endlinks, ik zou wel meteen voor de updatet clasp gaan. Die is veel beter van kwaliteit.

1 like

Ik heb net hetzelfde gedaan met die gesp van Ali, ben er super tevreden mee en gebruik die trouwens ook voor mijn King Turtle.

1 like

:cold_face:

Draag mijn Seiko ook op Uncle, veel prettiger.

Zoals ik al zei “De meningen zijn erover verdeeld hoe deze band aansluit op de kast”. Band van de sla019 is natuurlijk beter maar onmogelijk te vinden (voor een redelijke prijs).

Precies dit. Ik zoek ook al een tijd, maar die SLA vand is nergens te krijgen. Voor mij zelfs reden om mijn SJE misschien zelfs wel te verkopen, ondanks dat ik het verreweg de mooiste duiker vind.

Is dit in combinatie met de originele band?