Band frustratie Seiko 62MAS

Enige tijd gelegen mijn frustratie hier geuit over de band en met name de in mijn ogen erg lompe sluiting, zeker gezien mijn relatief smalle pols. Na nodige wikken en wegen toch maar een tropical rubber strap van Uncle.

Een ware upgrade in draagcomfort. Benieuwd wat jullie van de combinatie vinden.

28 likes

Mooier, veel mooier…

1 like

:point_up: dit, veel mooier :ok_hand:

Beetje gemiep. Ik vond m op staal ook ok maar mag m graag zien op rubber.

Je man de clasp vervangen voor een zonder duik extensie.

1 like

Zou je hem niet wat verder richting de elleboog dragen? Wie weet helpt dat?

7 likes

Ik vind staal op de foto niet zo geslaagd op deze kast en lugs. Rubber past er beter op.

Tropic staat goed!

Klassiek en imho hoe het hoort. Uncle’s GL831 en Tropic zijn mijn go-to rubberen banden. Je zou ook de Z199 of de BoR bracelet kunnen proberen, hebben in vergelijk met de OEM Seiko een compacte clasp, een passende vintage uitstraling en zijn heel erg comfortabel. De Z199 is mijn favoriet.

Z199 op mijn '78 Turtle:

BoR op m’n MM300:

2 likes

Rubber staat hem goed!

Wat was je probleem met de sluiting? te breed voor je pols en daarom geen draagcomfort?

Als dat het is, werkt het vaak om de band andersom te monteren. Is even wennen met sluiten, maar bij dunne, vlakke polsjes zie je dan vaak dat de sluiting beter op de pols uit te lijnen is.

2 likes

Tropic staat hem lekker!

Het enige jammere aan de sluiting is dat hij nogal rammelt als je hem sluit of opent.

2 likes

Persoonlijk word ik nooit vrolijk van een Seiko-duiker op staal.
Welke duiker op welke stalen band dan ook.

Kan jij je pols nog bewegen?
Lijkt me echt lastig dragen zo.

1 like

Ik heb een Strapcode jubilee gekocht voor m’n SPB213J1 140th Anniversary. Draagt echt heel fijn.

Opmerkelijk was dat m’n MM200 type 1 dat níet had, en m’n MM200 type 2 wél. Heb nog overwogen de sluiting te wisselen vóór verkoop, maar vond dat dat niet hoorde :man_shrugging:

OT: rubber staat tof op het horloge maar ik vind het vaak lastig te combineren met kleding. Da’s een smaak dingetje, maar staal lijkt me wat dat betreft de betere keuze. Overigens totaal geen issue met de sluiting op m’n MM200, die lijkt mij hetzelfde?

Staat beide goed. Zou zelf altijd de metalen band dragen.

Fantastisch

Ik draag mijn Seiko Spb143 ook op tropic.
Zwart of blauw

:point_up: Ik vind het al ongemakkelijk om het te zien.

Kwestie van gewenning denk ik. Draag mijn horloges al vele jaren op deze wijze, zou best ook een onderdeel kunnen van de frustratie, daar een bandje met een enorme clasp beweging van de pols en flexibiliteit op zich al aanzienlijk vermindert.

Beter omdat ik de aansluiting van de stalen band op het horloge niet mooi afgewerkt vind, voor zover ik dat kan zien op je foto.

Is het echt rubber of FKM?

Je draagt 'm inderdaad wat vreemd, op of zelfs over je pols botje. Draag 'm er achter en je zult merken dat elk horloge beter draagt.

TPU rubber