Enige tijd gelegen mijn frustratie hier geuit over de band en met name de in mijn ogen erg lompe sluiting, zeker gezien mijn relatief smalle pols. Na nodige wikken en wegen toch maar een tropical rubber strap van Uncle.
Klassiek en imho hoe het hoort. Uncle’s GL831 en Tropic zijn mijn go-to rubberen banden. Je zou ook de Z199 of de BoR bracelet kunnen proberen, hebben in vergelijk met de OEM Seiko een compacte clasp, een passende vintage uitstraling en zijn heel erg comfortabel. De Z199 is mijn favoriet.
Wat was je probleem met de sluiting? te breed voor je pols en daarom geen draagcomfort?
Als dat het is, werkt het vaak om de band andersom te monteren. Is even wennen met sluiten, maar bij dunne, vlakke polsjes zie je dan vaak dat de sluiting beter op de pols uit te lijnen is.
Opmerkelijk was dat m’n MM200 type 1 dat níet had, en m’n MM200 type 2 wél. Heb nog overwogen de sluiting te wisselen vóór verkoop, maar vond dat dat niet hoorde
OT: rubber staat tof op het horloge maar ik vind het vaak lastig te combineren met kleding. Da’s een smaak dingetje, maar staal lijkt me wat dat betreft de betere keuze. Overigens totaal geen issue met de sluiting op m’n MM200, die lijkt mij hetzelfde?
Kwestie van gewenning denk ik. Draag mijn horloges al vele jaren op deze wijze, zou best ook een onderdeel kunnen van de frustratie, daar een bandje met een enorme clasp beweging van de pols en flexibiliteit op zich al aanzienlijk vermindert.