Band in de ultrasoon

Graag jullie mening.
Omdat de sluiting van dit horloge nogal vies was dacht ik , laat ik haar eens in de ultrasoon dompelen.
Nu is mijn ervaring dat er bij demontage en montage van de band altijd wel ergens een krasje of veegje achterblijft.
Omdat het alleen om de sluiting ging , en de rest van de band nog hartstikke schoon was heb ik het volgende bedacht.
Het horloge boven de vloeistof stabiliseren, en de band er lekker in laten badderen.
Moet er wel bij zeggen dat ik meteen na het aanzetten een sponsje onder het horloge gedaan heb omdat alles wel heel erg trilde.
Mijn vraag is nu.
Zie ik iets over het hoofd, zou dit op een of andere manier kwaad kunnen, misschien toch nog teveel trillingen oid.
Wat denken jullie hiervan.

Ben je niet sneller klaar met gewoon wat dreft en een zacht tandenborsteltje?
Ik vind het wel een mooie stellage :+1: :grinning:

2 likes

Nou, dat denk ik niet.
Deze band heeft meer verborgen hoekjes dan het spookhuis van de Efteling



Ik weet niet hoe lang zoiets in de ultrasoon moet, maar kun je het dan niet gewoon zelf erboven (en sluiting erin) houden? Ik denk dat je de trillingen dan wel kwijt bent

2 likes

Dan moet je geduld hebben.
Dat is een eigenschap die ik helaas niet bezit.
Maar, dit is wel wat ik bedoelde. Meedenken. Dank je.

3 likes

Dan zou ik hem er boven hangen aan een touwtje, dus alleen contact vloeistof - horloge - touwtje.

Touwtje aan een lamp of iets anders hogers dan de bak knopen.

:wink: graag gedaan

1 like

Band er toch gewoon afhalen… maar de lugs met kleefband beschermen zodat je bij een slippertje geen krassen maakt? :smile:

2 likes

Als het alleen de sluiting is dan haal je die toch even van de band :sweat_smile: die zit met 2 springbars vast :man_shrugging:t3:

Bij mijn ultrasoon zat trouwens een soort horlogestandaard waarbij de kast droog blijft (als je hem niet te hoog vult) :wink: maar die gebruik ik niet ik haal gewoon de band los

1 like

Goede ultrasoon heeft maximaal 5 minuten nodig

Alles wat er binnen die tijd niet afgekomen is zal met een borstel of penhout verwijderd moeten worden.

horloge tijdelijk met wat (dikke) dubbelzijdig tape op de stellage plakken? Wel benieuwd of/hoe dit werkt. Plankje niet op het badje leggen maar er boven laten hangen, dan trilt het niet mee.

Met een beetje geduld en de juiste tool is die band zonder spoortjes prima te verwijderen.

Probeer onderstaande eens,
De zelfde opstelling. Maar dan met een bakje inplaats van de ultrasoon.
Met een kunstgebit reinigingstablet. ( Gewoon van de kruidvat )

Werkt perfect en brandschoon.
Ik doe dat vaak als ik alleen een band moet reinigen en geen zin heb heel de ultrasoon tevoorschijn te halen.

2 likes

Tabletje werkt in de praktijk goed.
Ik gooi meestal het hele horloge (voorzichtig :rofl:) in een beker en dan de tablet erbij!

2 likes

en dan zie vanzelf of hij nog waterdicht is

1 like