Ik wil het stalen bandje van mijn oris big crown wat korter maken,nu staan er richting pijltjes op de schakels. Zijn dit de enige schakels die verwijderd kunnen worden? Ik heb het ooit bij mijn certina ds8 gedaan en dat ging makkelijk maar nog nooit bij de oris. Heeft iemand hier ervaring of tips voor? Alvast bedankt
Ja, pin moet aan de kant van de pijl eruit gedrukt worden, er zullen bij de andere schakels geen pinnen zichtbaar zijn.
Super bedankt,nu maar hopen dat ze niet te vast zitten. Ik heb een soort gelijk apparaatje gekocht.
Even voor de zekerheid, het is een pin & collar systeem, dus controleer even in de schakel zelf of er een buisje zit, mocht dit er niet automatisch uitvallen.
Ben niet de handigste,help me nog ff op weg. Pin en collar? Is dat een buisje waar de pin door schuift?
Klopt! De pin schuif je met je tool in de richting van de pijl er uit. Dan kan het zijn dat er in de link zelf nog een heel miniscuul buisje zit. Die kan er uit vallen al de pin niet meer op zijn plek zit. Raak dit buisje niet kwijt, want dit buisje zorgt er weer voor dat de pin op zijn plek blijft zitten als het weer in elkaar zit. Wat ik altijd doe is alle onderdelen die je verwijdert op een klein schaaltje leggen, zodat het niet per ongeluk van tafel rolt.
Op het schaaltje zie je rechts twee kleine onderdelen liggen. De onderste is de collar, oftewel het buisje en daar boven de pin. Kan zijn dat bij jouw band de collar iets anders is van formaat.
Vergeet bovenstaand verhaal Ik zat net nog even te lezen over deze bracelet, maar volgens mij zit het in elkaar met splitpinnen
Misschien kan iemand dat hier nog bevestigen voor ik ergens aan begin
Splitpennen.
Uitdrukken in de richting zoals pijl aangeeft.
Succes.
Toffe foto!
mooi die nieuwe band, veel draag plezier