Band inkorten

Ik weet niet of dit de juiste plaats is voor deze vraag. Zo niet, dan hoor ik het graag.

Ik wil graag dit horlogebandje inkorten. Er staan wel pijlen, maar ik zie geen stift die ik er uit moet duwen. De zijkanten van de schakels zijn langwerpige plaatjes. Hoe kan ik dit inkorten?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties

1 like

Het pennetje in het rechthoekje iets indrukken en aan de andere kant van de band het binnenste deel indrukken.
1783aae

3 likes

Er zit wel een uitsparing in de link. Via daar moet je ze er met een pinnetje uit duwen/schuiven/wippen

Na de handeling die deze heren voorschrijven kun je (wanneer de pin er wat uit komt) het met een tangetje rustig loshalen. Hierna sla je hem er gewoon weer in en klaar is Kees. Ik heb vaak gewerkt met dit soort banden bij een titanium Pulsar, niet het meest gemakkelijke systeem.

2 likes

Ik neem aan dat ik het knopje linksonder in de uitsparing moet indrukken en dan tegelijkertjjd aan de zijkant van de band moet drukken.
Maar er zit absuluut geen beweging in het kleine knopje in de uitsparing.

Plaats een schroevendraaier (of evt pinnetje, punaise etc) hier en wrik hem er uit

Screenshot_1669

2 likes

Of een priem heb je iets meer houvast.

Ga ik proberen, bedankt voor de tips.

Mocht het echt niet lukken…

6 likes

Het is gelukt. Uiteindelijk kwam ik er achter dat je het palletje naar links, dus naar de buitenkant moest drukken en dan komt de pen samen met een deel van de zijkant naar buiten.
Bedankt voor de hulp.

1 like