Band korter maken Omega Constellation

Goedemorgen allen,
Daar ik veel ben afgevallen door de tijd heen is de band van mijn Omega Constellation erg ruim. Doe wil ik graag kleiner maken maar ik zie zo niet waar of hoe… bij andere banden is het over het algemeen een pinnetje er uit tikken enz. Alleen bij deze band geen idee? Weet iemand hoe het moet?
Alvast bedankt!

Lijkt idd toch dat pennetje eruit tikken. Zit er ook zo een pijltje op deze band? Vond deze foto online.

Ik weet niet waar je woont? Wil het anders graag voor je doen hoor. Mits niet te ver. :smiley:
Anders zijn er vast andere HF leden die je graag helpen!

Waar de band aan de sluiting zit, daar zitten vaak wat verwijderbare schakels met een pin borging. Dit kan je verwijderen met een simpele Bergeon 7230 (denk 15 euro? Altijd handig). Als er geen verwijderbare schakels opzitten zijn deze wellicht allemaal al een keer ertussenuit gehaald?

image

Denk het niet. Bergeon en 15 euro? Right. :rofl:

OK, op Cousins kom je aardig in de buurt… :no_mouth: …maar no way in hell dat dit een Swiss Made product is.

Heb zelf een HBM-tooltje. Ook volkomen waardeloos. Ook die prijsklasse. Komt allemaal uit China vrees ik. Inmiddels beter spul in huis voor dit soort klusjes. Horotec. :ok_hand:

1 like

Google voor alle ongelovigen :wink:
Is maar een plastic ding, maar wel echt van Bergeon.

1 like

Het is ook rommel inderdaad maar volstaat voor simpele klusjes, zoals een paar keer per jaar een band “sizen”. Een pro rent hier met een grote boog omheen :joy:

1 like

Dank voor alle berichten, fijn om wat info te krijgen en zelfs over tools! Ik woon in de buurt van Apeldoorn trouwens Alletijd…

Zou gewoon even langs de juwelier lopen. Die hebben het zo voor je gefixt. Kun je gelijk even wat leuke horloges bekijken, misschien een bakkie koffie drinken. Kost je een paar euro maar dan wordt het goed gedaan en hoef je zelf niet te gaan lopen prutsen.