Band net iets te los

Ik heb toch een heel klein beetje het gevoel dat het horloge net iets te los zit, nu heb ik al eens geprobeerd er nog een schakel uit te halen en dan op de uiterste gaatjes van de sluiting te zetten maar dan zit ie weer te strak. :grimacing:
Dus ik zanik misschien over een paar mm maar dat kan een beter gevoel geven.
Nu dacht ik eraan om zelf met een min boortje er zoā€™n gaatje bij te maken in de sluiting.
Zijn er al onder jullie die hier ervaring mee hebben en dit kunnen bevestigen of blijven we er beter af en schaf je misschien een andere sluiting aan met meer positionerings gaatjes?

boren zou ik niet doen.
hou er rekening mee dat je polsen sā€™avonds iets opzwellenā€¦

Dan blijft alleen de optie over een andere sluiting te kopen.
Ik heb het zelfde probleem met mijn Kiber , beter iets te los dan iets te strak is mijn idee

1 like

Dit probleem kennen velen van ons. Net niet lekker passenā€¦
Aan zelf gaatjes boren zou ik niet beginnen. Ik heb wel een boormachine, maar niet het fijne gereedschap om het gaatje netjes af te werken. Bovendien is zoā€™n ingreep niet meer omkeerbaar.

Een andere sluiting (iets langer/met meer gaatjes) lijkt hier de beste oplossing.

1 like

Je kan bij Rob een Seiko sluiting met vier gaten krijgen.
Is wel met duikerextentie dacht ik, dus wordt de sluiting weer langer en krijg je weer een heel ander "beeld"
Waarvan je eigenlijk ook niet weet of het werkt, lastig hoor.
Blijft toch uitproberen, boren zou ik zeker niet doen zonder het juiste gereedschap.

1 like

Dat dus

2 likes

O jeeā€¦:wink::wink:

Eraan boren zou ik ook zeker niet doenā€¦
Heb zelf ook al eens gekeken , maar dat word niksā€¦
Vraag diegene in dat andere topic waar hij die Orient-sluiting vandaan heeft?
Misschien kan seriouswatches nog iets voor je betekenen? Ik zeg nu zomaar ietsā€¦ Erg duur zal een complete band waar hij aanzit zelfs niet zijnā€¦?

En inderdaad. Soms zwellen je polsen wat opā€¦ Bij mij ook af & toe, waardoor hij dan IETS te strak zat voor 't mooiā€¦ Ik draag overigens altijd wel wat aansluitend op de polsā€¦ Kon ermee levenā€¦

De Orient sluiting komt het meest overeen denk ik.
@mdevalk even berichtje sturen.:slight_smile:ļø

1 like

Gaat lang niet altijd op (zie mijn eerdere post)
Er moet dan weer een schakel uit en kan je opnieuw zitten pielen.
Toevallig net meegemaakt met mijn Presidential op de Sumo.

2 likes

klopt Frits

het blijft een lastige hobby die klokjesā€¦ :wink:

2 likes

Ja dat is waar, maar we hebben er een ā€œbandā€ mee. :sweat_smile:

6 likes

De sluiting heb ik besteld bij Mark van SeriousWatches. Ik moest er wel een tijdje op wachten omdat bestellingen naar Oriƫnt blijkbaar worden gebundeld. Prima service daar bij SeriousWatches. Ik kan je deze aanpassing ten zeerste aanraden.

Michel

1 like

ja dat is een puike verkoper :thumbsup:

1 like

Ik heb dit eerder gedaan met een kolomboor. Heb je dit niet gebruik dan een bankschroef zet de sluiting ertussen zodat je de twee gaatjes in Ć©Ć©n keer kan maken en dat deze ook recht tegenover elkaar zitten. Ik zie dat je als ik naar de foto kijk dat je genoeg ruimte hebt de gaatjes iets verder te maken aan linkerkant van de sluiting. Wees wel alert dat de gaatjes niet groter uitvallen anders heeft de pin teveel ruimte. Succes ermee.

1 like

Wat soms ook werkt is dat je de ene band een schakel korter maakt en de andere een langer, dan krijg je mogelijk wat meer evenwicht/draagcomfort.
zeker omdat je daarmee dat scharnier onder je band dan wat verschuift.

of als test het horloge eens een dagje op je andere pols dragen, en kijken of dat verschil maakt.

2 likes

Sowieso een goede tip, maar helpt niet tegen knellen.
Sluiting moet minimaal in het midden zitten of richting de zes uur kant.
Bandgedeelte aan de zes uur kant dus korter dat voorkomt overhang.
Heb ik trouwens niet van mezelf, maar van het forum en het werkt echt, kan ik je verzekeren. :wink:
Hoop dat het zo iets duidelijker is.

1 like

Als je ze kunt krijgen: halve schakels. Experimenteren met 2 halve schakels ipv 1 hele. Is altijd net anders. Heeft bij mij al bij meerdere horloges tot de perfecte maat geleid.

1 like

Tijdelijke oplossing, terwijl je wacht op een sluiting met wat meer verstelmogelijkheden: stukje (dik) leer op het klapdeel van de sluiting dat tegen je pols zit. Dan wordt het geheel net een tikkie dikker.

2 likes

Goede tip maar de band is inderdaad slechts 6 schakels aan de 6u kant en 7 schakels aan de 12u kant.

Dan gaat de verhouding in ieder geval vast goed.:wink:

1 like

Mijn polsen zijn in de ochtend juist wat meer gezwollen.

Maar boren lijkt me geen goed idee, je hebt sowieso weinig speelruimte lijkt me. Misschien is een glidelock sluiting iets?

1 like

Wellicht een andere sluiting en anders een NATO strap of lederen bandā€¦ Het is wel een vervelend iets waar ik denk meerdere last van hebbenā€¦ Boren zou ik persoonlijk ook niet doen

1 like