Hallo Juergen,
Heb je wel je handen gewassen na deze handeling?.
Dat spul stinkt ongelooflijk.
Indien je de aachterkant van de kast hiermee behandeld of de sluiting dan ver-
dwijnen wel de gegevens op je horloge.
Vriendelijke groet,
Jan
Ja, inderdaad die vanille lucht is best sterk. Een plastic handschoentje biedt wel uitkomst. De gegevens kunnen wel verdwijnen, maar omdat je het met de hand doet en niet met een dremel met honderden/duizenden toeren per minuut kun je het stap voor stap in de gaten houden.
Nog even een vraagje. Hoe lang heb je met die Cape Cod doekjes ongeveer moeten boenen om dit resultaat te krijgen? Ik heb zelf geexperimenteerd met het horloge van mijn vriendin en kreeg de boel niet zo mooi als het jou gelukt is, ik heb het een paar minuten geprobeerd niet al te lang dus ik ben benieuwd hoe lang jij hebt moeten boenen.
Tik het maar eens in op Google op eBay, aanbieders genoeg.
Ikzelf hanteer een nét iets andere methode:
Eerst de gehele band met scothbrite pads materen, net zolang totdat alle krasjes er uit zijn. Daarna polijst ik de gehele band met een dremel, en polijstpasta. Nu is de hele band hoogglanzend, en kan je goed controleren of écht alle krasjes helemaal verwijderd zijn. Bovendien leg ik de band vaak op de ronde kant van een longdrinkglas zodat de schakels een ronding vormen, net zoals om de pols. Je “raakt” dan meestal een groter gedeelte van de schakels.
Nu de hele band hoogglanzend is, plak ik het gedeelte dat zo moet blijven af, de andere gedeelten matteer ik met enkele streken van de scotchbrite in de juiste richting.