Beste leden,
Vrijdag had ik eindelijk mijn Oris binnengekregen waarna ik al snel de stalen band ging inkorten.
Na één schakel redelijk makkelijk verwijderd te hebben wou ik de 2e en laatste link ertussenuit halen. Dit ging echter op geen enkele manier. Bij twee juweliers in de buurt is het ook niet gelukt en nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen.
Met de schroevendraaiertjes uit de bouwmarkt lijken ze telkens te dik of te dun te zijn voor de schoefjes in de schakels (terwijl de breedte maat wel klopt) ook verbuigen de schroevendraaiertjes snel, dit was ook het geval met de schroevendraaier die wel werkte. Weet iemand een schroevendraaier welke wel werkt in niet snel kan verbuigen?
Verder kan ik hem via de juweliers op laten sturen naar een horloge maker, hiermee ben ik hem wel “zo’n twee weken” kwijt, waar ik eigenlijk ook geen zin in heb. Weet iemand een horlogemaker in de regio Breda wie dit wel zal kunnen oplossen of is het beter om contact op te nemen met de (Duitse) dealer waar ik hem heb gekocht?
Blijkt veel voor te komen bij Oris.
Volgens mij is hier al eens over geschreven op het forum.
Wat je kunt proberen is een goed passende schroevendraaier van goede kwaliteit gebruiken.
En de schroeven verwarmen met bijvoorbeeld een föhn, dan heb je misschien kans dat de schroefjes los gaan.
Succes.
Had dit toppic idd gevond echter was hier het probleem met een goede schroevendraaier verholpen.
De enige schroevendraaiers in de ‘juiste’ maat die ik kan vinden zitten in van die goedkope setjes en deze verbuigen en breken zeer snel. Probleem is dat een 1.2 eigenlijk net te klein is en een 1.4 net te groot. Had fijner geweest als er torx schroefjes inzaten ipv deze ellendige dingen icm de lijm.
Wat ook helpt is de juiste techniek voor loctite schroeven;
Zet de schroevendraaier erin en zet lichte druk en houd deze een minuutje aan, vanals je het voelt klikken is de loctite gebroken en kan je rustig hem eruit draaien.
Ik ga het vanmiddag nog eens proberen met de tips die hier gegeven zijn, mocht dit niet baten dan kan ik terecht bij de hier genoemde horlogemaker.
Hopelijk kan ik hem dan eindelijk dragen na er het hele weekend alleen maar naar gekeken te hebben