Band polijsten vintage Rado

Dag allen,

Omdat ik op dit moment niet meteen de cash heb liggen om die perfect pareltjes van horloges te kopen adopteer ik arme vintage schaapjes die wel wat TLC nodig hebben.
Er komt volgende week een Rado diastar naar me toe die toch opgeboend moet worden.
Mijn vorige heb ik laten opkuisen door een horlogemaker maar ik wil mezelf wel een uitdaging geven.
Wie geeft er wat tips?

Ik ben benieuwd wie er ten eerste krassen in dat keramiek heeft gekregen, en ten tweede wie die kan polijsten. Ik heb al 10 jaar een Rado diastar en daar is gewoon helemaal niets aan te zien.
Edit: of bedoel je enkel de band wat strakker maken? Lijkt wel wat rek in te zitten.

1 like

Zou heel goed een fake kunnen zijn als de band gesleten is. Dit soort Rado’s worden namelijk volgens mij ook veel nagemaakt.

1 like

Lijkt inderdaad op een Chineesje.

Als je met je vingers langs de band scherpe randen voelt, dan weet je al genoeg. En daar lijkt deze zo te zien op.

1 like

Dat zou dan wel een zure zijn. Verkoper verkoopt toch meerdere horloges en was overtuigd dat dit een echte was. Dit is achterkant.
Is nog niet opgestuurd, dus kan nog altijd wel geld terug vragen.

Heeeeeeeeel nep.

Kan alleen maar nep zijn, ik heb al 25 jaar ongeveer dezelfde Rado en daar is geen kras op te krijgen.

groetjes Lenno

1 like

Jullie zijn helden!

Bedankt.

1 like

Dit was mijn andere optie. Ook dodgy?
Voor ik echt helemaal een lullig figuur sla.

Keramiek is te polijsten met diamantpasta op lappenschijfje of vilt !

1 like