Op basis van een Automatic Chronograaf……… maar die heb je toch niet !
Dus gewoon de €280,- die ik eerder postte.
En met de kroon kan niet veel zijn, het is een schroefkroon.
Maar goed, je moet het verder maar zien.
Laat in ieder geval de band even ultrasonisch schoonmaken bij een juwelier, is altijd een beetje ranzig om een band van iemand anders te gaan dragen met al het vuil tussen de schakels.
je hebt een duiker gekocht die rete-waterdicht is, draai de kroon goed dicht pak gewoon een beetje vloeibare handzeep en een ouwe elektrische tandenborstel en gaan en ja, het is een tool watch, daags na het polijsten en brushen heb je weer de volgende krassen erop
Pro tip: plak je bandje met schilderstape vast op een stuk hout o.i.d., parallel aan een rechte rand. Als je je hand met daarin het schuurpapier/ schuurspons langs die rand laat glijden komt de brushing er precies recht op.
Als je motorisch niet 100 bent kun je er altijd nog geld tegenaan gooien.
Leuke en vooral goedkope adviezen allemaal maar de originele schuurlijnen ga je er zeker niet mee krijgen want ik denk dat ze het het merk ( Breitling in dit geval ) niet met een schuurpapiertje doen.
Maar goed, iedereen doet het op zijn eigen manier.
Ik zou het 100% origineel willen.
Precies dit. Refinishers en waarschijnlijk de grote merken ook, doen dit met schuurpads of van die soort van grote nagelvijlen
Pro tip 2:
Gebruik Kapton tape ipv plakband of iets anders. Dat kan meer warmte hebben en blijft beter zitten, maar laat geen resten achter. Ook dat gebruiken refinishers.
Oefenen op andermans horloge is ook een goeie tip
Dat is zeker een goede prijs als je het zelf niet ziet zitten. Dan weet je iig dat het goed gedaan is.
Dit kan wel eens iets te hard gaan, weet ik uit ervaring. Je scherpe rand worden snel rond.