Band polijsten

Op basis van een Automatic Chronograaf……… maar die heb je toch niet !
Dus gewoon de €280,- die ik eerder postte.
En met de kroon kan niet veel zijn, het is een schroefkroon.

Maar goed, je moet het verder maar zien.
Laat in ieder geval de band even ultrasonisch schoonmaken bij een juwelier, is altijd een beetje ranzig om een band van iemand anders te gaan dragen met al het vuil tussen de schakels.

1 like

Ja ik ga deze week wel even langs,dan kunnen ze het misschien beter beoordelen en ja moet sowieoso goed gereinigd worden voor ik hem ga dragen.

je hebt een duiker gekocht die rete-waterdicht is, draai de kroon goed dicht pak gewoon een beetje vloeibare handzeep en een ouwe elektrische tandenborstel en gaan en ja, het is een tool watch, daags na het polijsten en brushen heb je weer de volgende krassen erop :nerd_face:

2 likes

Pak dan een stukje Scotch Brite schuurpad. Dat schuurt uniformer dan een schuursponsje.
Dat vind ik zo amateuristisch op een duur horloge.

2 likes

Een horlogeband die door iemand anders is gedragen zou ik liever even in een ultrasoon schoonmaken, zeker zo fris…

ik heb nog een oude Braun tandenborstel hiervoor: die is ultrasoon…

Je krijgt het nou eenmaal met een tandenborstel nooit zo mooi schoon als in een ultrasoon bad.

Ach, ultraschoon genoeg, en nooit de behoefte gehad om het te vergelijken…

Precies.

Dit zou ik ook doen, als je hem dan verziekt kan je hem altijd nog opsturen.

Lukt het wel, 450 euro in t zakkie gehouden.

2 likes

“Als” Met een tandenborstel en een schuurspons is dat een zekerheid.

Man, als je een beetje voorzichtig bent en alles afplakt, dan kan er niks mis gaan.

Laatst met scotchbrite, plakband, een tandenborstel, en m’n tong op m’n kin het bandje van dit horloge voor iemand gedaan.

ies gewoon als nieuw

7 likes

Precies. Gaat prima.

Pro tip: plak je bandje met schilderstape vast op een stuk hout o.i.d., parallel aan een rechte rand. Als je je hand met daarin het schuurpapier/ schuurspons langs die rand laat glijden komt de brushing er precies recht op.

Als je motorisch niet 100 bent kun je er altijd nog geld tegenaan gooien.

4 likes

Leuke en vooral goedkope adviezen allemaal maar de originele schuurlijnen ga je er zeker niet mee krijgen want ik denk dat ze het het merk ( Breitling in dit geval ) niet met een schuurpapiertje doen. :slightly_smiling_face:
Maar goed, iedereen doet het op zijn eigen manier.
Ik zou het 100% origineel willen.

1 like

Brushing is geen zwarte magie. Meer eigenschappen dan rechtheid, juiste richting, en juiste korrel heeft het echt niet.

2 likes

Je kan ook deze op een boor zetten, de boor ff vast zetten in een bankschroef en knallen.

1 like

Toevallig gister via whatsapp offerte gevraagd

Banden kosten gemiddeld 80 euro. Maar we hebben een wachtlijst op dit moment. Vriendelijke groet Olga namens Dik Wakker Horlogepolijsten.nl

1 like

Kijk dat is nog een leuke nette prijs

Precies dit. Refinishers en waarschijnlijk de grote merken ook, doen dit met schuurpads of van die soort van grote nagelvijlen

Pro tip 2:
Gebruik Kapton tape ipv plakband of iets anders. Dat kan meer warmte hebben en blijft beter zitten, maar laat geen resten achter. Ook dat gebruiken refinishers.

Oefenen op andermans horloge is ook een goeie tip :rofl::wink:

Dat is zeker een goede prijs als je het zelf niet ziet zitten. Dan weet je iig dat het goed gedaan is.

Dit kan wel eens iets te hard gaan, weet ik uit ervaring. Je scherpe rand worden snel rond.

2 likes